Avokado'yu severek yemenin bir yolu var.

Tamam anladık, avokado, çok faydalı. 
Bana ye! deseniz yiyemem. Bir türlü, yağımsı tadını sevememişimdir.
Salatalarda kullan, limon ve  tuz ekle diyen arkadaşlarım beni ikna edememişlerdir. 
Avokado, yetersiz beslenen çocuklar için çok besleyici değerlere sahip. 
A-E-C vitaminleri içinde çok fazla.
Antioksidanlar içeriyor.
Bolca protein var içinde.
Üreme sisteminin düzgün çalışmasına yardımcı oluyor. Hamile ve çocukların bolca tüketmesi öneriliyor.
Yüksek demir kaynağı. 

Mutluluk hormonu serotonin salgılanmasına yardımcı.
Kalp ve damar hastalarına tavsiye ediliyor. 
Avokadonun içinde A, B1, B2, B3, B6, C, E, K vitaminleri, fosfor, magnezyum, demir, potasyum, kalsiyum ve çinko gibi mineraller bolca bulunuyor.
Anladık da, nasıl alışacağız avakado'nun tadına.

Avokado'yu, kızım ek gıdalara başladığı zaman, sabah hazırladığım kahvaltı bulamacına :) çok koymuştum.
Eeee! Defne'de büyüdü artık. Ağzının tadını biliyor ve kızım da Avokado yemeyi tercih etmiyor. Küçükken ne yediğinden habersiz bulamaç yapıp yedirmek kolaydı:)

Şimdi size vereceğim tarifi bana çok sevgili dostum, arkadaşım Cüneyt vermişti. Mutfak ve yemekler konusunda çok başarılıdır. Hatta Mersin'de kendisine ait bir restoran bile açtı.
İşte, o canım arkadaşım Cüneyt, avokadoyu bana sevdiren insandır.

Şifa niyetine ve bağışıklığınızı güçlendirmek için "avokado" yemek istiyorsanız benim severek yaptığım tarifim burada;
1 avokado (Birkaç gün bekletmeli ve dış yeşil kabuğu hafif  kararmaya başladığında kullanmalısınız.)
2 tatlı kaşığı bal (Ağız tadınıza göre bal miktarını azaltıp arttırabilirsiniz.)
Dövülmüş bolca ceviz.
Bir kaseye yumuşamış avakado'nuzu alın.
Tam ortadan ikiye bölün. 
Koca çekirdeğini, çıkardıktan sonra, bir tatlı kaşığı yardımıyla kabuğunu, içinden ayırın. 
Kabuğu kaşık ile kolayca soyulan avokadonuzu, çatal yardımı ile ezin. Üzerine balı ekleyip karıştırın.
Şimdi dövülmüş cevizleri de ekleyip karıştırın.
Yaptığınız bu karışımı buzdolabında 1 saat bekletin ve canınız tatlı istediğinde 1 kaşık alıp afiyetle yiyin. Daha fazla da yiyebilirsiniz ama avakado'nun zaten
kalorisi yüksek.
Bir de benim vereceğim tarif ile kalori bombasına dönüşüyor.

Avakado'yu ben ancak böyle yiyebiliyorum. Evde hasta birisi varsa hemen yapılır bizim evde. Şifa kaynağı.
Eminim benim gibi avokado sevmeyenler bu tarife bayılacaklardır.

2 yorum:

  1. Avacadonun en guzel yenme seklu guacamalo sosu halindedir, bana göre bizim damak tadimiza da cok uygundur. Ketcap, mayonezi hayatinizdan cikarmanin en guzel yolu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yORUMUNUZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. bİR DE TARİFİ BULABİLECEĞİMİZ LİNKİ EKLERSENİZ TAMAM OLUR.tEŞEKKÜR EDERİM.

      Sil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top