Okulda kaybolan kalem ve silgilere çözüm

Defne okula başladığı günden beri kaybettiği silgi, kalem ve kalem açacaklarının sayısını ben de unuttum.
Her hafta yeni kalemler ve silgiler almaktan diğer veliler gibi bende bıktım.
Baktım ki bununla baş edemiyorum, hemen bir çözüm ürettim kendimce.
Kural koydum Defne'ye .....


"Artık kalem ve silgi kaybettiğinde, yeni alınacakların parasını kendin ödeyeceksin."dedim.
Bu kuralı hiç sevmedi. 
"Anne! Ama bu haksızlık. Her çocuk kaybediyor eşyalarını. Hiçbirinin annesi böyle kural koymuyor" dan başladı; annelerin çocuklarının ihtiyaçlarını karşılamak zorunda olduklarına kadar dil döktü, beni ikna edebilmek için. 
Çok bilmiş Defne:))
Söylediklerimden dönmedim ve her kaybettiği eşyasını, verdiğimiz 1 TL harçlıklarından biriktirip ödemek zorunda kaldı.
Bazılarınız biraz acımasızlık yaptığımı düşünebilir ama inanın çok işe yaradı. :)))

Kaybolan eşyalarının parasını artık kendi harçlıklarından ödediği için eskisi kadar eşyası kaybolmuyor.

Sizde sınıfında sürekli kaybettiği eşyalardan şikayetçi iseniz; sorumluluğu çocuğunuzun almasına izin verin. Harçlıklarını kullanarak yeni eşyaları kendisinin alma fırsatını yaratın.
Yaşayacağınız değişime siz de şaşıracaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top