Bezden nasıl kurtulduk ?

Benim gözümde en çok büyüttüğüm konu bez bırakma konusuydu.Nasıl olacaktı. Bez ile aslında ben daha mı rahattım. Bez takmadan dışarı çıktığımızda Defne'nin tuvaleti gelirse ben nereden tuvalet bulacaktım.Tuvalet ararken, Defne nasıl çişini veya kakasını tutacaktı.
Yaşadıklarımı düşününce ne kadar da endişeli bir dönem geçirdiğimi daha iyi görüyorum..:))) Ama hiçbir şey gözümde büyüttüğüm gibi olmadı.

Görüştüğüm tüm doktor ve pedagoglar
bezini bırakmaya ''2.5 yaşından önce başlamayın, hem sizin için hem de çocuk için yorucu bir dönem olur, çocuk hazır olduğunu size belli edecek zaten, bekleyin '' dediler. Çocuklara erken yaşta sıkıntılarla öğretilen tuvalet eğitiminin, yetişkin olduklarında cinsel hayatlarında birçok soruna sebep olduğunu öğrenmem çok şaşırtıcıydı. Alt beyin hiçbir şeyi unutmuyor ve geleceğimizi şekillendirirken bizi etkiliyormuş .Bu süreci rahat atlatabilmek için kızımın işaret vermesini bekledim. Ve bazı taktikleri uygulamaya başladım....
İlk önce güzel kızım kaka veya çiş yaptığı zaman '' oleyyy yaşasın, benim güzel kızım kaka yapmış'' naraları atarak işe başladım. Kendinden çıkan bir şeyi sevmesi gerekliydi çünkü. Okuduğum kitaplardan öğrendiklerimi uyguladım çoğu kez.
Sonraları '' oooo kızım kaka yapmış bunu saklayalım ve akşam gelince babaya gösterelim'' taktiğini uyguladım (Prof.Dr.Sabiha Paktuna'dan dinlediğim) Bu taktiğin çok işime yaradığını belirtmek isterim.
Bizler tuvaleti kullanırken onun duyacağı şekilde '' bak biz buraya yapıyoruz sen de büyüyünce bizim gibi buraya yapacaksın '' dedik sürekli. Defne bütün bunları gözlemliyordu. Bunlar 1 hafta kadar sürdü...
Bir gün bir baktım Defne bezini açmış elinde bana getiriyor. ''Anne bakkkk, ben kaka yaptım'' diyerek ve de hadi sevinde ben göreyim havalarında :)))
İkinci 1 hafta sürecinde Defne sürekli bezi kirlenince bana haber vermeye başladı. Benim sevinç naralarımı dinlemek için her kaka veya çiş yaptığında söylüyordu. Bende bravoooo, yaşasın, oleyyyy gibi naralar atarak onun başarısına ortak oluyordum.
Sonra eve lazımlık ve tuvalet için oturak aldım. İkisini de anlattım. Artık çişin veya kakan geldiğinde buna yapacaksın bugün bez takmayacağım sana dedim. Güzelce dinledi beni. 2 Eylül 2010... O gün hep altına yaptı. Allah'tan havalar sıcaktı ve biz hep terasta oturuyorduk :))  Böylelikle aslında ondan çıkan şeyle yüzleşti. Hangi hislerle, hangi dışkı çıkıyor gözlemledi. Veeee benim güzel kızım sadece 1 günde tuvaleti geldiğinde lazımlığa oturmayı öğrendi. Lazımlığa alıştıktan 3 gün sonra çişi veya kakası geldiğinde Mothercare'den aldığım yumuşacık klozet oturağına da oturttum. Artık her ikisine de tuvaletini yapabiliyordu.
Kakası için uyguladığım diğer yöntem ise her kaka yapmaya gittiğimizde söylediğim '' Bak güzel kızım kakan arkadaşları ile oyun oynamak istiyor ve arkadaşları onu bekliyor. Haydi kakanı yapta onu arkadaşlarına gönderelim ve bay bay diyelim '' dedim. Defne bu yönteme bayıldı.
Ve anneler Defne hala kakasına bay bay yaparak sifonu çekiyor :))))  
Gece asla bezini takmadım. Yatağın altına koruyucu koydum. Yaparsa yapsın dedim; bunu da öğrenebilirdi benim güzel kızım. Bir gece Defne yatağında ağlıyordu. Ben de kendi odamdan ''Tamam güzel kızım ben buradayım'' diyerek onu yatıştırmaya çalışıyordum. Rüya gördüğünü düşündüğüm için bunu işe yarayacağını ummuştum. Genelde olduğu gibi sesimi duyunca hemen susup, rüyalar alemine dalacağını sanmıştım ama güzel kızım ağlamaya devam ediyordu. Başka bir şey olmalıydı. ( Bu arada ben kızımın altına bez takmadığımı unutmuştum ). Yanına gittiğimde iki büklüm olmuş yatakta mızıldanıyordu. Kızım neyin var deyip kucağıma aldım.  Genelde gaz sorunlarımız olduğu için sırtını okşamaya başladığım anda benim güzel kızım bütün çişini benim üzerime yaptı:))) Kahkahalarla gülmeye başladım. Kızım altında bezi olmadığı için çişini tutuyordu ve de uyku sersemi olduğundan ne yapacağını bilmiyordu. Annesi bu konuda ona bir şey söylememişti ki... Aslında tek sıkıntısı buydu. Ağlayarak benden yardım istemişti. Evetttt .... Ama ben bu sürecin dilini henüz öğrenmeye başladığım için onu anlayamamıştım. Veee o da benim üzerime işemişti. Bir kabahat varsa o da; onu anlayamadığım için bendeydi. Bu arada uykusu iyice açıldı ne yaptığının farkına vardı. Kendini kötü hissetmemesi için ''Kızım,özür dilerim, ben seni anlayamadım. Ve geç kaldım. Islak olman benim kabahatim'' dedim. Şimdi üstünü değiştiririz ve tekrar kuru olursun '' dedim ve bolca öpücük kondurdum yanaklarına. Sonraki gecelerde bir mızıldanma duyduğum anda hemen kalkıp Defne'yi klozet oturağına oturttum ve çişini yaptı. Sonrasında da mışıl mışıl uyudu.
Şimdi asıl sorun dışarı çıktığımda ne yapacaktım.... Onun da kolay yolunu  Mothercare'de satılan seyahat lazımlığı ile çözdüm. Harika bir çözüm. Portatif, açılıp katlanıyor . Poşeti var hemen takılıyor. İşiniz bitince poşet bağlanıp çöpe atılıyor. Taşımak için yer kaplamıyor. Çantanıza koyun parka gidin. Çok hafif... Klozet üzerine de yerleştirilebiliyor. Ve böylece tuvalet eğitimimiz son buldu.... Ben de mutlu oldum...
Not: Güzel kızım bazen oyuna daldığında, çişini tutuyor ve tuvalete yetişemiyor. Onun dışında çişini sürekli söylüyor...
Oyun oynarken sık sık ''çişin var mı? '' hatırlatması yapmak daha doğru olacaktır. Ama altına kaçırırsa da ''kızım bir daha çişin geldiğinde hemen söyle olur mu'' deyip kocaman bir öpücük konduruyorum yanağına. Bence sevgi ile halledilemeyecek hiçbir şey yok. Bu aralar Defne altına kaçırdığında''kızım n'oldu ''diyorum...O da bana ''annneee çiş bana söylemedi ki'' diyor '':))
Ayrıca 5 yaşına kadar kaçamaklarının olması çok normalmiş. Bu yaşa gelene kadar altına kaçırdığı zaman sevgi ile yaklaşın ve sevgiyle kalın....

4 yorum:

  1. Adsız28.12.10

    Harikaaa..Bizim bez bırakma serüvenimizde çok kolay geçer inşallah..Ama benim şu sıralar asıl sorunum memeden kesme...Ne yapacağımı şaşırdım..Hala gece 2-3 hatta bazen 4-5 kere emmek için uyanıyoruz..Gündüzleride bazen yarım saatte bir hele uykusu geldimi 10 dk bir..Aslında çok geç kaldığımın farkındayım şimdiki deneyimlerimle çok daha önceleri bu işi halledebilirdim..Ama iş işten geçti ve memeye bağımlı bir çocuk oldu..Bir gece artık dayanamadım 2-3 gece uykusuz kalırım ağlamasını sızlanmasını çekerim bıraktırırım dedim ama ilk geceden öyle bir kıyamet koptuki dayanamadım ve bütün planlar suya düştü..Sonra Dr Sabiha Paktuna Keskin'in bu konuda neler söylediğine bakiyim dedim ve yaptığıma pişman oldum..Dr.S Keskin 'Memeden kesme diye birşey olmaz çocukta travma yaratıyor ancak konuşarak anlatarak bıraktırmalısınız''diyor..Ama İrem'e anlatıyorum sürekli ''Artık büyüdün sütü bardaktan içmen lazım ''diyorum sürekli kafa sallıyor tamam diyor yine devam bir türlü vazgeçmiyor.Bu konuda kafayı yemek üzereyim sinir sistemim bozuldu bozulacak ne yapacağımı bilmiyorum..Bu konuda yardımmm...lütfennn :(( Gökçe Figenli Kayacı..

    YanıtlaSil
  2. Adsız15.10.11

    paylaşımlarınız her konuda harika.sizi tebrik ederim.. benim oğlum daha 7 aylk olmasına rağmen ben şimdiden ooo aferin sana gibi sözlerle altını alıyorum. çok küçük olmasına rağmen o bile anlıyor... inşallah bezi bırakmayı da kolay alışır....

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarınız için teşekkür ederim.Kendi deneyimlerimin bir anneye bile faydalı olması beni nmutlu eder.Sağlıklı bireyler yetiştirebilmek dilegimle...

    YanıtlaSil
  4. Dilekciğim harika bir anlatım (tabiat müsade etsr) tekrar çocuk yapasım geldi, bu anlatımı gelinime tavsiye edeceğim, teşekkürler.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top