İlk sebze çorbası

Ek gıdalara başlarken ilk yapılacak sebze çorbası
Malzemeler;
  • Yarım havuç
  • Yarım patates
  • 1 tatlı kaşığı pirinç
  • 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağı
  • 1 su bardağı su
Yapılışı: 
Ben Tefal düdüklü tenceremin içine pirinci ve suyu koyuyordum. Üzerine de tel süzgecini. Süzgecin içine sebzeleri yerleştiriyordum. Kapağını kapatıp saatini 8 dakikaya ayarlıyordum. Alt katta su ile pirinç pişerken üst katta da  süzgecin içinde sebzeler, alt kattaki suyun buharı ile vitamin kaybı olmadan haşlanıyordu. Sonra derin bir kaseye alıp blendırdan geçiriyordum. Bebek kasesine boşalttıktan sonra üzerine 1 tatlı kaşığı zeytinyağını gezdirip karıştırıyordum. 
Afiyetle bebeğinize yedirebilirsiniz.
Asla konserve gıdalar kullanmamalı içine tuz ve salça koymamalısınız.
Patlıcan ve bakla bebeklere verilmemesi gereken gıdalardır. Buna dikkat etmelisiniz.
 
Zamanla bebeğinizin tüketimine göre su ve sebze ölçüsünü arttırmalısınız.
3- 4 sebzeyi geçmeyecek şekilde sebzeleri çeşitlendirebilirsiniz.  
Bu aşamada önemli olan bebeğin yeni tatlara alışmasıdır.  
Mevsimine uygun olarak kabak, kereviz,semiz otu, pazı yaprağı, soğan, ıspanak,taze bezelye, taze enginar, taze fasulye, brokoli ile çeşitlendirebilirsiniz.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top