Bebek-Çocuk bağcıklarının uzunluğunu Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Avrupa Birliği standartlarına uygun hale getiriyor.

Ben kızıma giydirdiğim her şeyde bağcıkların uzun olmamasına çok dikkat etmiştim. Özellikle anneanne ve babaanneler, ördükleri hırka ve yeleklerin yaka kısmına ponponlu bağcık yaparlar. Bunun ne kadar tehlike oluşturabileceği o heyecanla düşünülmez. Biz anneler bu konulara çok dikkat etmeliyiz. Çocuk boğulmalarında bu bağcıkların uzunluğu önemli bir sebep oluşturuyor.
Ben örgü hiçbirşey giydirmedim fakat aldığım her giyisinin bağcıklarını kontrol ederdim.

Örneğin güzel kızım gümüş diş kaşıyıcısını çok düşürdüğü için, kızımın diş kaşıyıcısını, emzik asma kurdelesine bağlamıştım. Böylelikle düşmesine engel olmuştum. Fakat sürekli tehlike oluşturuyor mu acaba endişesi taşımıştım. 
Şimdi Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, bebek ve çocuk giysilerine yeni standartlar getiriyormuş. Buna çok sevindim. Yabancı bebek-çocuk markaları Avrupa Birliği'ndeki uygulamalara uygun bebek-çocuk giysileri üretiyorlar ve çok dikkat ediyorlar. Üzgünüm ama yerli üretim yapanların buna hiç dikkat etmediklerini deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim.
Bu nedenle Gümrük ve Ticaret Bakanlığının bu haberini duyduğumda çok sevindim.
Artık;
- Çocuk 3 yaşa kadar çocuk giysilerinde hiçbir şekilde bağcık ve benzeri bulunmayacak.
- 3-14 yaş arası giysilerde boyun bölgesinde ki bağcıkların uzunlukları 75 milimetreden uzun olamayacak. 
- Bel, paça, kol bölgesindeki bağcıklarda 140 milimetreyi geçemeyecek.
- Bebek-Çocuk bakım ürünlerinde keskin ve sivri köşeler olmayacak, küçük parçalar bulunmayacak. 
- Yürüteç ve bebek arabalarında fren mutlaka bulunacak.
- Bebek karyolalarında ve beşiklerinde de sivri köşeler olmayacak ve
- Bebek karyolaların parmaklıklarının arası standartlara uygun aralıkta olacak. 6 santimden geniş olamayacak.
- Çocukların giydiği kostümler için de artık  kolay alev alabilen malzemeler kullanılamayacak. Buna çok sevindim çünkü kızıma aldığımız kostümlerinde naylon ve sentetik kumaş kullanıldığını üzülerek görüyordum. 
 Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı'yı gönülden tebrik ediyorum. Bu standartların sözde kalmamasını ve uygulamada da takibinin yapılmasını, yerli üreticilerin de bu standartlara uygun üretim yapmasını canı gönülden istiyorum.
Sağlıkla ve dikkatle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top