Emzirmek hakkında..



Bebeğimi emzirme dönemim beni endişelendiren ama çok şükür rahat atlattım diyebileceğim, yaşarken insan üstü duygular hissettiğim muhteşem zamanlardı... Güzel kızım 18 ay anne sütü aldı. Bazen özlediğimi bile söyleyebilirim:)) 

Emzirme sırasında hissedilen duyguyu başka bir şekilde tarif etmem imkansız. Bu doyumu, tatmini ancak yaşayan bilir. Emzirmek konusunda eğitim almış olmama rağmen güzel kızımı emzirmeye başladığımda sorunlarla karşılaştım. Meme uçlarımın yara olmasını engelleyemedim. Lansinoh krem ile tedavi ettim.  Fakat en büyük kurtarıcım bu gögüs kalkanları oldu. Meme uçlarımın sütyene sürtünmesini engellediği için daha çabuk iyleşmesine, hava almasına yardımcı oldu.

Psikolojik olarak kendimi hazırlamıştım. Bebeğim istediği kadar onu emzirebilecek kapasitede olduğuma inanmıştım. Aslında doğum yapan anneler iki adet bebeği emzirebilecek kapasitede olduklarını bilseler belki de işleri daha da kolay olurdu. İnanmak her şeyin başında geliyor. İnandığınız ve kendinizi iyi hissettiğiniz zaman vücut mekanizmanız muhteşem şekilde işlemeye başlıyor ve bebeğiniz için gerekli süt memelerinize doluyor. Emzirmeye başlamadan önce;


  • Mutlaka her emzirmeden önce ellerinizi yıkamalı, her gün duş almalı ve sütyeninizi her gün değiştirmelisiniz. Anne sütü sterildir ama meme başınızın da steril kalması sizin elinizdedir.
  • Kendinize kraliçe köşesi ayarlayın. Ben kızımı emzireceğim zaman hemen bir cd koyuyordum ve müzik eşliğinde emziriyordum. Bir berjeri kızımın odasına tahsis etmiştim ve sadece orada emzirmeye çalışıyordum. Mutlaka ayaklarınızı uzatacağınız bir pufunuz olsun. Çünkü ilk aylar neredeyse günün 24 saati emzirmekle geçiyor:))) Asla telefonlarınıza cevap vermeyin. Bu büyüleyici anların bozulmasını etkileyecek her şeyden uzaklaşın. Huzur ve mutluluk içerisinde emzirmenizi yapın. Emzirmeye başlamadan önce yanınıza büyük bir bardak su alın. Çünkü emzirme sırasında vücudunuz sürekli su içmek isteyecek :)
  • Emzirme anında bebeğinizle göbek göbeğe temas halinde olun.
  • Bebeğinizin vücudunun memenize paralel düz durmasına gayret edin.
  • Genelde anneler emzirirken bebeklerinin alt kolunu ne yapacaklarını düşünürler. Dert etmeyin. Rahat bırakın. O yolunu buluyor:)
  • Burnunu düşünmeyin. Bebekleriniz sizin da şahit olacağınız gibi çok zekiler ve nefes alamazlarsa emme hareketini zaten bırakırlar.
  • Bebeğinizin alt dudağı resimdeki gibi dışarı kıvrılmış şekilde duruyorsa doğru emzirme şeklindesiniz demektir. Ama parmak emiyor gibi meme ucunu dudaklarıyla tutuyorsa yanlış demektir. Bebeğinizin elinizin üstünü emdiğini hayal edin, memeyi tutuş şeklide öyleyse işler yolunda demektir. Dudakları dışa dönük olmalıdır.
  • Emzirirken göğsünüze alttan elinizle ''C'' şeklinde destek yapın. BU RESİMLERDE C ŞEKLİNİ YAPMAMIŞLAR AMA BU BEBEKLERDE EPEY BÜYÜKLER :) SİZ DE BEBEĞİNİZ BÜYÜDÜKÇE C ŞEKLİ YAPMADAN KOLAYLIKLA EMZİREBİLECEKSİNİZ.
  • Emzirirken elinizle memeye makaslama hareketi yapmak yanlıştır. Sütün bebeğe daha az gitmesine sebep olur.
  • Silikon bilyeli olmayan emzirme yastıkları kullanabilirsiniz. Ben kendim emzirme yastığı ile rahat edemedim. Bu nedenle yorgancıya ince, yumuşak bir bebek yastığı yaptırdım ve bebeğimi emzireceğim zaman onu kullandım . Çok da faydasını gördüm.
  • Emzirmeye başlandığınızda Regl sancısı gibi ağrılar hissetmeniz çok normal. Muhteşem vücut mekanizmanız oksitosin salgılıyor ve rahminizin eski haline gelmesine yardımcı oluyor.
  • İlk aylar bebeğinizi her ağladığında emzirmelisiniz.
  • İlk günler süt az geldiği için çok sık emerler. Bebeğiniz günde 10-12 defa emebilir. İri bir bebekse daha sık emer. Saat başı da emebilirler... Yani 24 saat...:))) Emzirmenin ilk ayda süresi ve zaman aralığı yok. 1 ay sonra günde 8-9 kez emebilir.
  • 15-20 dakika sonra gelen süt yağlı süttür ve de bu süt bebeğinizin tok kalmasını sağlayacaktır.
  • Doğum yaptıktan sonra ilk 72 saat memenizden süt gelmeyebilir asla endişe etmeyin. Önemli değil. Endişeleri bırakıp sakinleştiğiniz anda hormonlarınız görevlerini yapmaya başlayacak ve sütünüz gelecektir. İlk önce büyüklerinizin iyi niyetle hemen mama verelim, bebek aç kalıyor laflarına kulaklarınızı tıkayın:)))
  • Anne sütü memenizden ilk üç gün damla damla gelir. 15 gün sonra asıl sütünüz gelecektir. Bebeğinizin midesi ilk üç gün misket kadardır. Bu nedenle ne kadar az emse de bu emdiği ona yetecektir. 3-10 günlükken 1 Ytl kadardır. 10 gün sonra pinpon topu kadar olacaktır. Bu nedenlerden dolayı ilk günler bebeğiniz asla aç kalmaz, sakin olun. Ve asla bebeğim aç kalıyor düşüncesiyle mamaya yönlendirilmeyin.
  • Emzirme sırasında her iki memenin boşaltılması önemlidir. Böylelikle beyin ''hımmmm annenin sütü bitti, haydi prolaktin, çalışta bebeğe süt yapalım der :))''
  •  Defne gündüz sütümü emerek bitirirdi ama geceleri o kadar çok sütüm olurdu ki Defne emmeyi bitirdikten sonra mememi sağarak boşaltmak zorunda kalırdım. Aslında mememi sağma işlemi, benim beynime oynadığım bir kandırmaca oyunuydu. ''Bak beynim bebek her iki memeyi de bitirdi haydi süt yapmaya başlamanın tam  zamanı mesajı gönderiyordum:)''
  • Eğer mememi sağmazsam beynim mememin dolu olduğunu bileceği için '' evettt anne için yeni süt üretmeye gerek yok, memesinde yeterli süt var'' diyecekti:) Bu nedenlerden dolayı sağma işlemi yapılmasını tavsiye ediyorum. Sonraki günlerde bebeğiniz her iki memenizde ki sütü sonuna kadar bitireceği için sizin memelerinizi sağmanıza gerek kalmayacak.
  • Ayrıca ilk ayda memelerde sütün kalması memede iltihaplanmalara ve acı çekmeye sebep olacaktır. Bu nedenle evinizde mutlaka elektrikli bir pompa bulundurun.
  • Anne sütünü arttıran tek şey su'dur. Günde 2.5 veya 3 lt su içmeye ve kalsiyum ağırlıklı beslenmeye dikkat edin. Dengeli beslenmeniz ve yeterli sıvı tüketmeniz yeterli. Şeker konulmamış meyve kompostoları en sağlıklı içeceklerden biridir.
  • İlk aylar emzirirken bebeğiniz ile bakışabilirsiniz, konuşabilirsiniz.
  • 2-3 aylık olduktan sonra emzirirken mümkünse onu okşamayın, dokunmayın ki emme hareketini oyun sanmasın. Durduğunda dilediğinizce okşayıp sevebilirsiniz.
  • Bebeğinizin her bezi çişli olmalı ve günde 2-3 kez kaka yapmalıdır. (Bir günde 13 kere kaka da yapabilir. Bütün gününüz kaka değiştirmekle geçebilir:)) Bu da bebeğinizin iyi beslendiğinin başka bir işaretidir.
  • Sütün bol olması için annelerin stresten, yorgunluktan uzak durması ve sıksık ve özellikle gece emzirmesi şarttır.
  • Mümkünse 2 yaşına kadar emzirmeye gayret edin.
  • Annenin yediklerine dikkat etmesi önemlidir. Anne sarımsaklı birşey yediğinde sütün içeriği değil ama aroması değişir ve bebek bunu sevmeyebilir.
Sevgilerimle..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top