İz bırakan kitaplardan "Bir Türk Ailesinin Öyküsü" ve İrfan Orga.

Kitap denilince aklınıza ilk gelen kitaplar hangileridir? Hafızanızda iz bırakan. Kitap bittikten sonra okuduğunuz kitabın, hafızanızda ki büyüsü bozulmasın diye günlerce yeni bir kitaba başlayamadığınız. Benim çok olmuştur. 
Biraz önce kütüphaneme bakarken göz göze geldik. Onu görünce içim bir burkuldu, hüzünlendi. Elime alıp sararmış sayfalarını çevirdiğimde ilk okuduğumda yaşadığım hisleri yaşadım.

Yıl 1996 yazıyor kitabın ilk sayfasında. Seni okuyalı tam 16 sene olmuş ama damağımdaki izin dün gibi. Seni tekrar görmek güzeldi İrfan Orga'nın "Bir Türk Ailesinin Öyküsü".
İrfan Orga'nın " Bir Türk Ailesinin Öyküsü" adlı kitap, beni en etkileyen kitaplardan birisi.
Savaş döneminde Bir Türk Ailesinde yaşananları anlatıyor kitap. Fakirliği, zenginliği, mücadeleyi, iyiliği, kötülüğü kısaca hayata dair her şeyi bulabileceğiniz bir kitap. Benim okuduğum yıllarda Ana Yayıncılık tarafından çıkmış "Bir Türk Ailesinin Öyküsü". Şu an Everest yayınlarından çıkıyor. Kitap severlere şiddetle tavsiye ediyorum.
Kitabın yeni baskısının arka kapağında paylaşılan düşünceler ise şöyle;

"Hayatım boyunca okuduğum en bize ait öykülerden birini içtenlikle, doğallıkla ve sıcacık bir kalemle sunan bu kitap beni yıllarca bırakmadı. Ben de kitabı bırakamadım. Kitabın yeni Türkçe baskısını orijinalinin yanına koyabilmek ve arkadaşlarıma armağan edebilmek için sabırsızlıkla satışa sunulacağı günü bekliyorum." - Ayşe Kulin

"İrfan Orga'nın vatanına, kültürüne, diline ve edebiyatına ta uzaklardan yaptığı bu hizmeti gecikmiş alkışlarla anmalıyız." -Talât S. Halman

"Kaybedilmiş sevgilerin acısını dile getiren, kederli ve olağanüstü güzellikte bir öykü; 20. yüzyılın en muhteşem anılarından biri..."
- Caroline Moorhead, The Independent

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top