"Anne; elinde ki sigarayı hemen ama hemen atıyorsun."

Evet sigara içmek sağlığa zararlı haklısınız.
Ama ben içiyorum.
Üstelik hamileliğim ve emzirme sürecimde böyle bir alışkanlığım da yoktu. Son iki senedir içiyorum.
Hamileliğim ve emzirme sürecinde olsa da kesin bırakırdım. Onun sağlığı her şeyden önce gelirdi.
Evimizin içinde de asla sigara içilemez. Kocaman bir terasımız var, sigara orada içilir. Yani kızımın dumanı soluması diye bir olay söz konusu bile değil. 
Ama bunlar yeterli gelmiyor.

Görüyorlar ve kaydediyorlar.
Okuldan ve televizyonlardan sigaranın sağlıklı olmadığını öğreniyorlar.
Kendilerine " bunu ye çocuğum, bu çok sağlıklı, onu yiyemezsin çünkü sağlıklı değil " diye tutturan bir annenin sigara içiyor olmasını istemiyorlar. Zaten anne inandırıcılığını da kaybetmiş oluyor.

Henüz 3 yaş 11 aylık olan Defne'de, üzgünüm ama sigara içtiğime şahit oluyor tabi ki.
Bugüne kadar dikkatini çektiğimi, tepki vereceğini, henüz düşünmemiştim. Çünkü daha küçüktü bana göre :)
Ama geçen akşam son derece ciddi bir ifade, yüksek ses ve emir kipli konuşma ile beni uyardı.

D: "Anne, sigara hiç sağlıklı değil."
B: "Evet kızım!!!! Doğru söylüyorsun."

D: " Anneeeee...O zaman neden içiyorsun!
B: "!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
D: "Elinde ki sigarayı hemen ama hemen atıyorsun."
B: "!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
D: "Anneeeeee!!! Atmanı bekliyorum!"

3 yorum:

  1. Adsız7.6.12

    ay yerimm onu ben akıllı kuzuummm ML

    YanıtlaSil
  2. öpüyorum küçük "akıl küpünü"...
    Bir arkadaşım akşam 3 sigara içsen 10'ar dakikadan yarım saat, çocuğuna ayıracağın zamandan çalıyorsun. Sigara külliyen zarar... demişti, hep bu geliyor aklıma..
    maddi ve sağlık için zararlarından bahsetmiyorum bile...
    Aslında yanında içmediğimiz zaman çocuğumuzun sigarayı solumadığını sanıyoruz ama sigara içenler nefesiyle 24 saate kadar nikotin üflüyormuş.
    Heppimizin bırakması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke bırakabilsek Fincan Teyze :))Ama 24 saat olayını bilmiyordum ....

      Sil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top