Sakıp Sabancı Atölyesi ve Müzesi-Monet Sergisi muhteşemdi.

Size, daha önceki yazımda Sakıp Sabancı Müzesi ve çocuk atölyeleri hakkında bilgi vermiştim.
Biz de geçen hafta Defne ile Sakıp Sabancı müzesi, "Fırçam kendimden büyük" atölyesine katıldık.

Atölye başlamadan önce tüm çocuklara kırmızı boya önlükleri giydirdiler.
Çocuklara Monet hakkında eğlenceli bir de video izletip, Monet'in eserlerinin sergilendiği Sakıp Sabancı Müzesini gezdirdiler.
Atölyeye döndükten sonra, çocuklar Zeynep öğretmen eşliğinde koca koca fırçalar ile resimler yaptılar. Çocuklar için bu çalışmanın ne kadar eğlenceli olduğunu ancak görünce anlayabilirsiniz.
Atölye bittiğinde; Defne yaptığı resmi gösterirken "Anne; Monet gibi resim yapabiliyorum" diyordu :))



Meraklı Defne, 2.5 saat süren atölye daha başlamadan etrafı keşfe çıktı. Bulduğu ve kendisinin "hazine sandığı" adını verdiği sandığı birden açıverdi ama Zeynep öğretmenin uyarısı ile hazine sandığının kapağını hemen kapattı:)

Defne'nin yaptığı resim :)
Resimleri kuruması için, atölyenin önünde ki çimenlerin üzerine yerleştirdiler. Defne atölyede iken ben Monet sergisini gezmiştim. Defne de arkadaşları ile gezmişti ama birlikte gezmenin keyfi başka olur diye bir kez daha yukarı çıkıp müzenin her yerini daha dikkatli inceleyerek gezmeye başladık. Biz burada çok eğlendik.


Monet sergisini gezdikten sonra, alt katta bulunan -Nurlar içinde yatsın, mekanı cennet olsun, sevgili güzel insan - Sakıp Sabancı'nın özel koleksiyonunun sergilendiği "Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resmi" koleksiyonunu gezdik. Hepsi nadide ve muhteşem eserlere bakmaya ben doyamadım.

Bu gezimizde bittikten sonra Defne ile güzel insan Sakıp Sabancı'nın bir zamanlar ailesi ile yaşadığı fakat artık müze olarak kullanılan evini ruhuna dualar göndererek hüzünle gezdik.
Özel koleksiyonundan çok etkilendim. Duygulandım. Hele Sakıp Sabancı'nın, iş notlarını tutuğu defterlerin ve özel resimlerinin sergilendiği oda tüylerinizi diken diken edecek güzellik ve etkileyicilikteydi. 
Sakıp Sabancı'yı ne kadar çok özlediğimi ve bu kadar değerli, insan gibi insanı erken vakitte cennete uğurladığımızı bir kez daha üzülerek hatırladım.
Mutlaka görülmeli.....
Ve gezimiz son bulup dışarı çıktığımızda çok güzel ve dolu dolu bir gün geçirmenin keyfi ile mutluluğumuz yüzümüzden okunuyordu. 
Hepinize, özellikle çocuklarınızı alıp Sakıp Sabancı Müzesi'nin atölyesine gitmenizi ve sonrasında da müzenin her yerini gezmenizi önemle tavsiye ediyorum.
Bana hak vereceksiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top