Yayla çorbası nasıl yapılır?

Yayla çorbası yapmak benim için çok kolay.
Geçen hafta kız kardeşim çorba yapmak istediğinde internete girmiş ve Yayla çorbası tariflerine bakmış. 
Konuştuğumuzda "Abla, tariflerin hepsinde pirinci önce haşlıyorlar, pirinçler soğuduktan sonra da çorbayı yapıyorlar" dedi.
Ben çok şaşırdım tabi. Ben 20 yıllık ev hanımıyım böyle uzun bir tarif hiç kullanmadım.


Benim Yayla çorbası tarifim çok kolay ve kesinlikle yoğurt kesilmesi diye bir şey ile karşılaşmadım.
İş başa düştü deyip benim yaptığım ve herkesin benim gibi yaptığını düşündüğüm Yayla çorbası tarifini paylaşmaya karar verdim:)

Kolay "Yayla çorbası" için size gerekenler sadece;



750 gr yoğurt
1 yumurta
1 çorba kaşığı un
1 kahve fincanı pirinç
Yeterli su

Nane, tuz ve tereyağı.

Önce su ısıtıcınıza su koyun ve kaynamaya bırakın. Çorbayı pişirirken sıcak suya ihtiyacınız olacak.


 

Yayla çorbasını pişireceğiniz tencereye; yoğurdu, yumurtayı, unu, pirinci ve sadece 1 su bardağı suyu ekleyin. Asıl su sonra eklenecek.
Ocağınızı yüksek ayarda açın.
İyi bir karıştırıcı ile tüm malzemeyi, durmadan kaynayana kadar iyice karıştırın. İçinde 1 su bardağı su olduğu için kısa sürede kaynayacaktır. Kaynar kaynamaz su ısıtıcınızda kaynamış olan suyu, yavaş yavaş ekleyerek tekrar fokurdayana kadar karıştırmaya devam edin. Sonra küçük bir göze alıp, tencerenin kapağını kapatmadan ve karıştırmadan pirinçler yumuşayana kadar pişirin.
Pirinçler yumuşayınca tereyağı ve naneyi çorbaya ekleyin.
Tereyağı ve naneyi ayrı bir tavada kızartıp koyabilirsiniz ama ben tereyağını yakmak istemediğimden, tereyağını ve naneyi kaynayan çorbanın içine atıyorum ve erimesini sağlıyorum.
Tuzu, çorbanızın altını kapattıktan sonra ekleyin ve servis yapın. Bu kadar kolay...
Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top