Defne, idrar yolları enfeksiyonu geçirdi :(

Güzel kızımı, 3,5 yıl gittiği özel ana sınıfından sonra, uzun araştırmalarımız sonunda, mecburen devlet ana okuluna verdik. Teşvikiye de çok tavsiye edilen bir devlet okulunu seçtik ama eski özel okulu ile kıyaslayınca çok eksikliklerin olduğunu zaman içinde görüyoruz. 


Özel okulunda maximum 12 kişi olabilirken devlet ana sınıfında 25 kişiler.
Özel okulunda sınıf öğretmeni ve branş öğretmeni varken devlet okulunda sadece bir öğretmeni var.
Özel okulunda tuvalete yardımcı ablası ile giderken, devlet okulunda kendi başına gitmek zorunda.
Tam bu noktada; kızımın, poposunu kendisinin silmesi gerektiği gerçeği ile yüzleştim.

İşe "Kızım artık büyüdün. Bundan sonra poponu kendin silmelisin" diyerek başladım ve nasıl silmesi gerektiğini birkaç kez gösterdim.
Kendisi denerken de gözlemledim. Yanlış yaptığı noktada, müdahale edip doğruyu tekrar gösterdim.
Defne'nin, kendi poposunu kendisinin temizleyecek olması fikri çok hoşuna gitti.
Sık sık "kızım önden arkaya sileceksin. Islak mendili, sadece bir kez silmek için kullanacaksın" dedim ama o henüz 5 yaşında:( 
Müdahale ettiğim zamanlarda ise "anne ben yapabildiğimi sana göstermek istiyorum. Sen karışma bana" sözleri ile karşılaştım. 
Kızım poposunu kendi temizliyor artık diye sevinirken "ya yanlış yaparsa" diye de düşünmedim değil. Ne düşünürsen, başa gelirmiş ya, işte benim de başıma geldi.
Tam 1 hafta sonra, Defne, sık sık tuvalete, çiş yapmak için gitmeye başladı. Bu sık sık gitmeler 10 dakika da bir çişe gitmesi ile devam etti. Sonra karnım ağrıyor şikayeti başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi. Sonrasında "anne çiş yaparken canım acıyor" sözü ile doktorun yolunu boyladık.
Doktorumuza "1 haftadır poposunu kendi temizliyor. Öğretmeye çalışıyorum" sözüm ile idrar tahlilleri yapıldı ve ileri dercede idrar yolları enfeksiyonu çıktı. Poposunu silerken idrar yollarına muhtemelen dışkı kaçırmıştı....
10 gün antibiyotik kullandık.
Antibiyotik bittikten sonra, tahlilleri tekrarlamamız gerektiğini doktorumuz üstüne basa basa hatırlatmıştı. Antibiyotik iş yaramış mı, yaramamış mı anlaşılması için tahlillerin tekrarlanması çok önemli idi.
"Biz 10 gün antibiyotik kullandık, belirtiler de geçti ohhh!" rahatız dememek gerekiyormuş. Aksi takdirde böbrek iltihabına ve böbreklerin zarar görmesine  kadar gidebilen bir süreç ile karşılaşılabiliyormuş. 
On gün sonra gittiğimizde, yeniden idrar tahlili ve böbrek ultrasonu yapıldı.   Allah'ıma bin şükür ki, ikinci tahlillerimiz temiz çıktı ve bu hastalığı ucuz atlatık. 
Çocuğunuz sık sık çişe gidiyorsa, karnı ağrıyorsa, çiş yaparken canı yanıyorsa hemen doktora götürün. Hafife alınacak bir hastalık değil.
Allah tüm çocukları korusun. Hepimize geçmiş olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top