Kulak memesi nerede deldirilir?

Anneler genelde, kız çocuklarının kulaklarını, daha bebekken deldirip küpe takıyorlar. 
Biliyorum:))
Ama ben bunu, çocuğa yapılan haksızlık olarak gördüm hep.
Onun isteği dışında, vücuduna müdahale etmek gibi geldi bana. 
O nedenle bugüne kadar kızımın kulakları delik değildi. 


1 haftadır ısrarla "Anne ben artık kulaklarımı deldirmek istiyorum" demeye başladı. Daha önce de bu istekte bulunmuştu ama o zaman "Defneciğim, canın çok acıyabilir. Biraz daha büyü o zaman kulaklarını deldirirsin" diyerek konuyu kapatmıştım.
"Anne ben artık cesur bir kızım ve korkmuyorum. Arkadaşlarım küpe takıyorlar, ben de takmak istiyorum ve kararlıyım" sözleri üzerine bugüne deldirme sözü verdim:))
Akşam üzerine kadar sanırım da biraz heyecandan "Anne kulaklarımı deldireceğiz bugün, unutma söz verdin" diyerek kafamın etini yedi resmen.
Kulaklarını deldirme! sözünü verdim de kulaklar nerede deldirilir daha onu bilmiyorum... Kız çocuğu anneleri ile yaptığım telefon görüşmelerim sonucunda en doğru kulak deldirme adresinin eczane olduğunu öğrendim ve Defne ile eczanenin yolunu tuttuk.
Eczanede son kez Defne'ye "Bak kızım eminsin değil mi?" diye sordum.
"Evet anne, eminim" dedi cesur ve kararlı bir sesle...
Eczacı abimiz tabanca şeklinde bir alet ve ilk kez yanımızda açtığı steril özel küpeler ile geldi yanımıza.
Eczacı abisi de, benim sorduğum soruları sordu ve Defne'nin kararlı duruşunu gördükten sonra işe koyuldu.
Kulak memesine önce uyuşturucu bir sprey sıktı. Sonra steril küpeyi, tabancanın ucuna taktı, tabancayı kulak memesine yaklaştırdı ve sadece pıt diye bir ses duyuldu. Artık kulak memesi delinmiş ve küpe takılmıştı:))
Defne, benim anlatımlarımdan dolayı, kulağının çok acıyacağını düşündüğü için minik parmakları ile gözlerini kapatmış kulağının delinmesini heyecanla bekliyordu.
İlk kulağı delindikten sonra bizim tepkilerimize bakarak "Anne delindi mi" diye soru sordu. 
Yani anlayacağınız hiç canı yanmadığı için çok şaşkın ve çok mutluydu. 
"Anne bak! ben ne kadar cesur bir kızım" diyerek eczaneden sevinçle çıktı. Kapının önünde söylediği ilk sözlerini duyduğumda şok geçiriyordum. 
"Defne nasıl yani!!!!! Ne diyorsun sen?" diyebildim şaşkınlıkla...

Duyduğumda kulaklarıma inanamadığım sözler "Ohhh!! Ediz şimdi bana bayılacak ve beni çok beğenecek" cümlesiydi.

Şaşkınlıkla; "Defne!!! Sen kulaklarını Ediz beğensin diye mi  deldirdin yoksa" soruma "evet anne" cevabını umarsızca yapıştırdı.

Eve gelene kadar başkaları beğensin diye yapılan şeylerin doğru olmadığını anlattım kızıma ama sanırım Pazartesi günü Arkadaşı Ediz'e kulaklarını gösterecek olduğunu düşünmek Defne'yi daha çok ilgilendiriyordu.
Arkadaşı Ediz uğruna, kulaklar delindi anlayacağınız.

"Şimdiki çocuklar harika" demişti ya Rahmetli Aziz Nesin, peki biz bu zamanın çocuklarına ne demeliyiz sizce....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top