Ateş yükseldiğinde ilk yapılacaklar....

Deneyimlerimden biliyorum bebeklerin ateşi çıktığında evde bir telaş ve panik başlar genelde. Öncelikle ebeveyn olarak sizlerin sakin olması gerekiyor. Sizler sakin olduğunuzda bu süreci daha rahat atlatabileceksiniz. Yeni anne ve babalar için bu o kadar kolay olmuyor tabi. Ben geçmişi düşününce gülümsemeden edemiyorum:))) Merak etmeyin, ilk günlerin telaşlı hali ilerleyen zamanlarda kalmıyor. İyi de oluyor:))) Daha bilgili ve soğukkanlı oluyorsunuz.

Bebeğinizin ateşi varsa üstünde ki fazla kıyafetleri çıkarın ve ısının vücudundan dışarı çıkmasına izin verin. Asla çıplak bırakmayın. Bu üşümesine
ve ateşinin tekrar yükselmesine neden olur. İnce bir atlet ile kalması uygun olur. Ilık su ile eklemlerine kompres yapmakta fayda vardır.Sirkeli suyu asla tavsiye etmedikleri için hiç sirke kullanmadım. Ilık su ile kompres,bebeğinizin doktoru ile konuşup durumu kontrol altına alana kadar uygulayabileceğiniz bir yöntemdir. Bebeklerin ateşleri 5 dakika içinde fırlayabilir. O nedenle çok dikkatli ve kontrollü olmalısınız.
Koltuk altından ateşi eğer 39 derecenin üzerindeyse ılık suda banyo yaptırmakta fayda vardır. Banyo süresi 5 dakikadan kısa olmamalıdır. Bu sırada yavrunuz ağlıyor ve titriyor olacaktır. Lütfen soğukkanlılığı elden bırakmayın. Bu onun iyiliği için yaptığınız bir işlemdir. Ateşi düştüğü için banyo sırasında titremeye başlar... Banyo sonrası ateşi düşecektir.
Hemen doktorunuzla veya gece yarısı ise hastahanenizin nöbetçi çocuk doktoru ile konuşup neler yapmanız veya hangi ateş düşürücüleri kullanmanız gerektiğini öğrenmeli ve uygulamalısınız. En geç 3 saatte bir ateş kontrolünü yinelemelisiniz. 3 saat sonra ateşi tekrar yükselmeye başlayacaktır. Genelde bebekler de gündüz ateş daha normal seyrederken geceleri ateşleri hep yükselir :))))
Biz güzel kızım bebekken her ateşi çıktığında doktorunu arıyorduk. Gece veya gündüz fark etmiyordu. Bu nedenle iyi ve sabırlı bir çocuk doktoru edinmeniz gerekiyor :)))
Şimdi güzel kızımın ateşi çıktığında, enerjisi ve keyfi yerinde ise gündüz parasetamol ateş düşürücü vermeden (durumunu ve ateşini gözlemleyerek), kendi bağışıklık sistemi ile ateşinin kontrol altında olmasını  bekliyorum. Genelde ateşi gündüz 37.6 gibi oluyor. Bu durumda ilaç vermiyorum. Fakat gece mutlaka ateşi çıkıyor. Yatmadan önce 1 tatlı kaşığı parasetamol ateş düşürücü vererek ve 3 saatte bir kontrol ederek geceyi rahat geçirmesini sağlıyorum.
Eğer ateşi 3 günü geçerse o zaman doktorunu arıyorum ve söylediklerine göre hareket ediyorum.
3 günü geçen ateşlerde mutlaka doktora götürmeniz gerektiğini asla unutmamalısınız.
Bol bol su içirmeye, sıvı gıdalar vermeye dikkat etmelisiniz.
Sağlık dolu günler diliyorum. Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top