Yoğurt yapımı

Arkadaşlar kızım ek gıdaya başladıktan sonra evde yoğurt yapmak için çok denemeler yapmak zorunda kaldım. Ama kısa bir sürede mükemmel yoğurtlar yapmayı başardım. Öyle ki kızım ek gıdaya başladığında hiç hazır yoğurt almadım. Şu anda alerjilerinden dolayı kızım artık yoğurt yiyemiyor ama bizim için hala yoğurt yapmaya devam ediyorum....
İlk önce en iyi sonucu cam şişelerde satılan günlük sütler ile aldığımı söylemeliyim. Kutu sütler o kadar kıvamlı olamıyor.
Malzemeler...
2 şişe SEK süt
1 tatlı kaşığı silme yoğurt  (İlk maya için süzme yoğurt olursa harika olur.)

Sütü tencereye boşaltın. Kaynatın. Tam taşma kıvamına geldiğinde altını kapatın ve ılımaya bırakın. Sıcaklığı ise; serçe parmağınızı sütün içine soktuğunuzda sıcaklığı hissedecek fakat elinizi çekmenizi gerektirmeyecek sıcaklıkta olmalı. 1 tatlı kaşığı yoğurdu direkt içine koyup karıştırın. Kapağını kapatın. Üzerini ilk önce bir havlu ile sonra da yünlü bir örtü ile sarıp kaloriferin yanına koyun. Akşamdan koyarsanız sabah kalktığınızda yoğurdunuz hazır olmuş olur. Hazır olan yoğurdu hemen buzdolabına kaldırın ve 1 gün sonra açıp sağlıklı, katkısız kendi yoğurdunuzu afiyetle yiyin. Her sefer yeni maya kullanmanıza gerek yok. Yeni yaptığınız her yoğurt gelecekte yapacağınız yoğurtlarınız için sizin mayanız olacak. İçerisinde katkı maddesi olmadığından 1 hafta içinde tüketmelisiniz.
Yoğurt yapımının bu kadar kolay olduğunu daha önce bilseydim bebeğim hayatımıza girmeden öncede yoğurt yapar ve asla hazır yoğurt kullanmazdım.
Hepinize sağlık olsun, afiyet olsun....

''İlk maya olarak süzme yoğurt kullanacaksanız 1 çay kaşığı yoğurdu bir çay tabağında, tencereden alacağınız 2 yemek kaşığı süt ile iyice incelttikten sonra süte katın.''
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top