Çocuk psikolojisine uygun masal kitapları ...



   















En önemli konuların başında çocuklarımıza okuduğumuz kitapların içeriği geliyor.  Bu konuda bilgisizken ne kadar güzel resimli kitaplar varsa alıyordum. Kızım küçükken sadece resimlerine bakıp, sürekli yeni hikayeler yaratarak okuyordum. Burada da annenin hayal gücü ve yaratıcılığı devreye giriyor:))) 
Bir gün bir yayınevine ait renkli, güzel ciltli ve fiyatı da diğer yayınlardan çok daha ucuz bir kitap aldım. Artık büyüdüğü için içindeki yazıları okumanın zamanı gelmişti. Bu kitabı okumaya başladıktan sonra cümleler arasına çocuk psikolojisini derinden etkileyebilecek, dini ve korku cümlelerinin ne kadar zekice işlenmiş olduğunu hayretle gördüm. Psikolojik açıdan çok zararlı olan ve sonradan çocuğun alt beyin kayıtlarından  silinmesinin zor olacağı hikayelerdi bunlar.
Pedagog kontrolünde basılmayan ve çok masum gibi görünen  bu kitapları
taze beyinlere okuduğunuz zaman, çocukların dinlediklerini hayal gücü ile nasıl yorumlayacağını düşünmek bile istemiyorum. Bu bu haberi de mutlaka okumanızı öneriyorum.
Bu deneyimimden sonra kızımın psikolojisine uygun, pedagog kontrolünde basılmış kitaplar hakkında bir arayışa girdim. Hem masalları keyifle dinleyebileceği, hem kendi beyninde yorumlayıp davranışlarını doğru şekillendirebileceği kitaplar aradım. Oldukça zor oldu... Kitapçı raflarında içeriği çocuk psikolojisine uygun olmayan güzel baskılı o kadar çok kitap vardı ki çoğunu almadan önce okumak zorunda kaldım.:))))) Sonunda kızımın psikolojisine ve gelişimine en uygun yayın evlerini buldum.
İş Bankası,Ya-pa, Tübitak, Dogan Egmont, Boyut en doğru yayın evleri oldu.
Gülben Ergen'in Gülben'den masallar kitabını da beğendim. Hem baskısı ve içeriği çok güzel hem de fiyatı. Doğan Egmont yayın evinden çıkan Micky Mouse ve Dora kitapları da severek dinlediği kitaplar. 
Güzel kızıma ayrıca (Gülden teyzesinin tavsiye ettiği) her ay Tubitak yayınlarından çıkan Meraklı minik ve Bilim Çocuk dergisi alıyorum. Bu dergileri annelere kesinlikle tavsiye ediyorum. Her ay başka bir konu işleniyor. Ve içinden çocukların çok beğendiği kartlar çıkıyor. Her ay başını sabırsızlıkla bekliyoruz....
Araştırmalarım devam ediyor yeni yayın evleri keşfettikçe siz anneler ile paylaşacağım.
Çocuklarımızı özgüveni yerinde, kendi ayakları üzerinde durmasını bilen, saygılı ve sevgili bireyler olarak yetiştirmek istiyorsak önce onlara okuduğumuz kitaplara dikkat etmeliyiz. Elbette çocuklarımız dinimizi, korkmayı, kötü insanları, canavarları, vahşi hayvanları v.b. hayatın gerçeklerini öğrenecekler. Ama hangi bilginin hangi yaşta verileceği kişilik oluşumunda çok önemli. Lütfen çocuklarımıza doğru yaşta doğru bilgileri aktaralım.
Farkındalığınız ve ışığınız bol olsun. Sevgi ile kalın... 
Tavsiye edebileceğim yayınevleri listesi;
En beğendiğimiz birinci sırada YA-PA YAYINLARI var.
İŞ BANKASI
TUBİTAK YAYINLARI
DOĞAN EĞMONT YAYINLARI
BOYUT YAYINLARI
YAPI KREDİ KÜLTÜR YAYINLARI YKB 
TUDEM
UÇANBALIK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top