Emzik ve parmak emme.

Emzik konusunda ''ben asla emzik kullanmayacağım'' diyenlerdendim. Öyle de oldu... İyi mi yaptım kötü mü yaptım bilemiyorum. Tek bildiğim size de çevrenizden çok farklı fikirlerin gelecek olduğu. Doktorlar bile kendi içlerinde bu konuda uzlaşamıyorlar. Her doktor farklı bir şey söylüyor. Emziğin faydaları ve zararları diye açıklamalarda bulunuyorlar. Bence bu konuda, her anne ve baba, kararlarını kendileri vermelidir.

Bütün bebekler anne karnında parmaklarını emmeye başlayarak anne memesine hazırlık yapıyorlar. Ve güçlü bir emme refleksi ile doğuyorlar. Doğar doğmaz da annelerinin memesini rahatlıkla emebiliyorlar. Doğanın mucize düzeni bu. Bebeğinize emzik vermeye karar verdiyseniz aşağıda yazdıklarımı dikkatli okumalısınız.
-Bir bebeğin emziği tutuş şekli ile anne memesini kavrayış şekli farklıdır. Erken emzik vermeniz emme şaşılığı yaratıp, bebeğin anne memesi yerine emziği tercih etmesine neden olabilir. En azından bebeğe emziği vermek için 1 aylık olmasını ve emzirme düzenin oturmasını beklemelisiniz.
-Bebeğinize beslenme saatleri dışında emzik verebilirsiniz. Ama açken emzik vermemelisiniz .
-Emziği, bebeğinizin uykuya dalmasına yardımcı olmak için kullanmalı fakat uyuduktan hemen sonra ağzından çıkarmalısınız. Tüm gün ağzında emzik ile dolaşmasına izin vermemelisiniz. 
-Emzik bebeğinizin rahatlayıp sakinleşmesine yardımcı olur. Bebeğinize kendiniz bakıyorsanız ve vaktiniz de varsa , onun sakinleşmesine siz yardımcı olabilirsiniz. Bebeğiniz huzursuz ve sıkıntılı ise onu kollarınıza alıp sevginizi gösterebilir, karnı acıkmışsa emzirebilir  ve kucağınızda sıcaklığınız ile sakinleşmesini sağlayabilirsiniz.  Emzik vermek bana göre biraz kolaya kaçmak gibi bir şey. Dikkat ederseniz genelde bakıcı ablaların baktığı çocukların ağzında emzik vardır.Bu da benim kendi gözlemim :))
-Emziği yakalıklar ile yakasına takmalı, boynuna kurdele ile bağlamamalısınız.Unutmayın ki boynuna takılan emzik kurdelesi bebeği boğulma tehlikesi ile karşı karşıya bırakabilir. 
-Temizliğine dikkat etmeli ve asla yere düştüğünde kendi ağzınıza alıp temizlemeye kalkmamalısınız. Bu örneği çok gördüğüm için özellikle belirtmek istedim :))))
-Emzikler çok çabuk deforme olabildikleri için sık sık değiştirilmelidirler.
-Zamanında bırakılmayan emzik dişlerde şekil bozukluğuna sebep olabilir. Bu nedenle en geç kalıcı dişler çıkmadan emzikten vazgeçirilmelidir. Ama en ideali üst beyin gelişiminin başladığı 2 yaşından önce olmalıdır.
Emziğin faydalarının yanında, ana maddesinin plastik türevi olması sağlıksız olduğunu düşünmeme sebep olan en büyük etkendi.Ki hala aynı düşüncedeyim. Emzik kullanmayan fakat emme refleksi güçlü olan bebekler; kızımda olduğu gibi bir süre sonra parmağını emmeye başlayabiliyorlar :)))) Kızım 2.5 aylıkken baş parmağını emmeye ve aynı anda da saçları ile oynamaya başladı. Beni de aldı bir telaş :))) Elleri kirli olduğunda (ki her seven genelde ellerini tutarak seviyordu) kızım parmağını ağzına götürecekti. Hasta olması kaçınılmazdı. İstemesem de emzik daha güvenli olabilirdi. Emzik kirlendiğinde benim kontrolümde olabilir ve hemen steril edebilirdim. Fakat kızımın elleri kirlendiği anda ben bunu fark etmeyebilirdim ve ağzına götürüp afiyetle parmaklarını emebilirdi.  Bu düşünce beni çok endişelendiriyordu. Hemen 4-5 adet emzik aldım .:))))..Denemeye başladım. Ama güzel kızım emziği istemiyor ağzından dışarı fırlatıyordu. Bir türlü alıştıramadım. Bir hafta denedikten sonra başarılı olamadığım için mecburen  vazgeçtim. Yapacak bir şey yoktu. Kızım 2 yaşına kadar parmağını emdi...Konuştuğum pedagoglar da, ''bırakın parmağını emsin sakın kızım parmağını emme hatırlatması yapmayın'' dediler. Biz de 2 yaşına kadar kızımın parmağını emdiğini görmezden geldik. Ve ona müdahale etmedik. Bizden çok dışarıdan müdahale geliyordu. Tanıdık tanımadık herkes kızımın parmak emdiğini gördüklerinde  iyi niyetlerinden emin olduğum bir şekilde hemen müdahale edip ''parmağını emme, çıkar o parmağını ağzından '' uyarısında bulunuyorlardı. Ben de sürekli, ''lütfen bu konuda yorum yapmayın, biz görmezden geliyoruz ''diyordum. 2 yaşına geldiğinde MAVALA STOP ile tanıştık. Ve benim güzel kızım eczanelerde satılan bu ojeyi sürdükten sonra bir daha parmağını emmedi. Parmak emme derdinden de böylece kurtulduk. Fakat güzel kızım hala saçları ile oynamaya devam ediyor :)))
Eğer Güzel kızım, Mavala stop ile parmak emmeyi bırakamasaydı o zaman yine hiç müdahale etmeyecek, uyarıda bulunmayacak ve görmezden gelmeye devam edecektik. Tüm pedagoglar çocuğun kendi istediği zamanda parmak emmeyi bırakmasının en doğrusu olduğunu  söylüyorlar.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top