Yatağında tek başına yatırmaya bir püf nokta...

Defne yatağında tek başına yatabilen bir çocuk. 
Yatma vakti geldiğinde beraber odasına gidiyoruz. Doğduğundan beri her gece yatarken dinlediği IQ ÇOCUK cd 'sini koyuyorum ki ben Cd'yi takmakta gecikirsem ''anne uyuma müziğimi açar mısın lütfen'' diyerek o beni uyarıyor:)


Işığı kapatıyorum ve o kendi karyolasında yatarken ben de halının üzerine uzanıp kitap okuma ışığı ile onun seçtiği en az 10 kitabı keyfime göre bazen bir kaç kitabın tamamını bazen de geri kalan kitapların resimlerine bakarak özetlerini anlatıyorum. Yoksa oku oku bitmiyor.

Uyanık kızım, okuma şeklimi anladığında bana ''anneeeeee!! Güzel oku lütfen'' diyor. 
Bu ''anne kısa okuma'' anlamına geliyor :) 
Okuma ışığım ile Defne 'nin kitaplarını okumam bittiğinde ''şimdi sıra benim kitabımı okumada kızım'' deyip kendi kitabımı halının üzerinde kitap okuma ışığım ile okumaya devam ediyorum. Oda beni seyrederken uykuya dalıyor.
Son zamanlarda kızım; sıra benim kitabıma geldiğinde ''anne senin kitabın bitince buradan gitme tamam mı, sen de halının üzerinde uyu olur mu?" diyordu. 
Ben de ''herkes kendi yatağında uyumalı kızım, ben burada uyuyamam. Kitabım bitince ben de kendi yatağıma yatacağım'' diyordum. Bu kızımın hoşuna gitmiyor, mızıldanıyordu. 
Sonunda bunun çözümünü buldum.
Karyolasının başına bir düdük astım. ''Bak güzel kızım, bu düdük anneyi çağırma düdüğü, sen bunu öttürdüğün anda ben acil durum! Acil durum! diye koşarak yanına geleceğim'' dedim.
Bu kızımın çok hoşuna gitti. Gündüz vakti odasındayken durduk yerde düdüğü öttürerek denemelere başladı :)))
Her öttürdüğünde ben ''acil durum, acil durum'' diye abartılı hareketler ile odasına koştum. 
Güzel kızım bu sırada kahkahalarla gülüyordu. Bu en az 8-9 kez, ara ara gün içinde ve sabahları uyandığında devam etti. Ama gece hiç düdüğü kullanmadı. Ben her seferinde elimde ki iş ne ise bırakıp yüksek sesle ''acil durum, acil durum'' diyerek abartılı hareketler ile koşa koşa odasına gittim. 
Bu sayede düdüğün işe yaradığını, her düdüğü öttürdüğünde benim onun yanına gittiğimi görerek öğrendi. 
2-3 gün sonra denemeleri bitti. Çünkü annesinin her düdük sesine geldiğini deneyerek görmüştü. İstediğim güveni sağlamıştım.
Artık yatma zamanı, sıra benim kitabımı okumaya geldiğinde ''anne, sen yatağında yatabilirsin tamam mı? Ben düdüğü çaldığımda gelirsin'' diyor.   Annesi ile oyun oynuyormuş gibi geliyor ve bundan hoşlanıyor..
Bu teknik biz de çok işe yaradı. 
Siz anneler çocuğunuzun durumuna göre bu örneği farklı şekillerde uygulayabilirsiniz. 
Eminim ki işe yarayacaktır.
Hepinize kolay gelsin.....

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top