Ücretsiz annelik eğitimleri...


Yıllarca bebek düşüncesini erteleyen, bir bebeğin sorumluluğunu almaya kendini hazır hissetmeyen, çalışan bir kadın olarak hamile kaldığımı öğrendikten sonra bebek bakımı hakkında öğrenmem gereken tüm bilgileri öğrenmem gerek dedim.. Ne kadar bilgilenirsem işimin o kadar kolaylaşacağını yılların verdiği iş deneyimden öğrenmiştim. Bana göre bilgi her kapının anahtarıdır. 


Sevgili doktorum Cengiz Alataş'ın da önerisiyle Amerikan Hastanesinde ücretsiz verilen doğuma hazırlık kurslarına katıldım. 
Anne dostu belgesine sahip tüm hastaneler bu eğitimi ücretsiz hastanelerinde veriyorlar.
Kursa başlıdıktan sonra gördüm ki doğuma hazırlık kurslarına katılan anne adayları sadece hastanenin hastaları değildi. Doktoru başka yerde olan hamile anneler de bu hastanenin eğitimlerine ücretsiz katılabiliyorlardı.
 Bebek hakkında hiçbir şey bilmeyen bir anne adayı olarak katıldığım bu kurstan bebek hakkında çok faydalı bilgiler öğrenerek mezun oldum:))) Bir de bana yukarda ki sertifikayı verdiler. Kursu bitirdiğimde kendime olan güvenim artmıştı. Ben yapabilirim, başarabilirim, kimseye ihtiyacım yok, ben bebeğime yetebilirim
diye düşünmeye başlamıştım. Sertifikayı aldıktan sonra aynı kurslara doğum yapana kadar tekrar tekrar gittim ve bilgilerimi pekiştirdim. Yani obsesif bir kadın olarak bu hareket benim için normaldi:)) Doğum yaptıktan sonra da bebeğimi hiç kimseden yardım almadan kendim baktım.Kursta öğrendiğim not tutuğum herşey işime yaradı. Notlarım hep başucumda duruyordu. Sürekli iyi ki gitmişim dedim.
Doğum öncesi kurslarında özellikle babaların da katılması gereken dersler var. Aslında beklenen anne ve babanın  tüm derslere beraber katılması. Fakat babaların katılımı babaların seçiminden dolayı sürekli sağlanamıyor. Gerek babanın çalışma koşullarından gerekse anne kadar duyarlı olamadıklarından babaların katılımı daha az oluyor.
Kurs süresince hamilelikte beslenme, gebelikte eğzersiz, doğum, doğuma hazırlık, nefes eğzersizleri, hamilelikte duygu durumu, doğum çantasına konması gerekenler, anne-baba-çocuk etkileşimleri, eğitimi, gebelikte sağlık, doğum sonrası kadın sağlığı ve gebelikten korunma, bebek beslenmesi ve emzirme teknikleri, uygulamalı bebek bakımı, bebeğin yıkanması ve alt değişimi, göbek bakımı, doğru yatış pozisyonu, doğru kıyafet seçimi, ve bunlar gibi yüzlerce önemli konu hakkında doğru bilgi sahibi oluyorsunuz. Bu kurslarda eğitim verenler, hastanenin kendi doktorları. Her branşın doktoru gelip bilgilerini anne adayları ile paylaşıyor. Kulaktan dolma bilgiler yerine  dogru bilgileri ilk ağızdan dinlemeli ve aslında doğru bilinen ne çok yanlış varmış görmelisiniz. Bizim eğitim programımızda ''dogru bilinen yanlışlar''adı altında bir konu anlatılmıştı. Doğru diye bildiklerime inanamamıştım.
Bu kurslara kursu bitirip daha bilinçli anne olmak isteyenler, ücretsiz verilen bu eğitimleri kaçırmamalı ve daha sağlıklı bireyler yetiştirebilmemiz için bilgilenmelisiniz.
Çeşitli hastaneler bu hizmeti veriyor sizlerde çevrenizde ki hastaneleri arayıp bilgi alabilirsiniz. Ben buradan bir kaç hastane adı vereceğim.

Tarih: 1- 29 Mart 2012, Perşembe günleri (5 hafta boyunca)
Saat: 18.00 – 20.00
Yer: Memorial Şişli Hastanesi Konferans Salonu
Memorial Ataşehir Hastanesi
Tarih: 1- 22 Mart 2012, Perşembe günleri (4 hafta boyunca)
Saat: 18.00 – 20.00
Yer: Memorial Ataşehir Hastanesi Konferans Salonu
Bilgi ve kayıt için: 444 7 888


Amerikan Hastanesi : 444 3 777 / 8754
 Amerikan hastanesinde verilen kurslar her ay tekrarlanıyor. Telefon ile  kaydınızı yaptırabilir, bilgi alabilirsiniz. 


Dogum Öncesi Dönemi Kapsayan Programlar
16 - 24 haftalık gebelere yönelik 8 hafta süren program
(Perşembe günleri 17:30 - 19:30)
24 - 34 haftalık gebelere yönelik 6 hafta süren program
(Çarşamba günleri 17:30 - 19:30)
20 - 24 haftalık çoğul gebeliklere yönelik iki hafta süren program
(Cumartesi günleri 09:30 - 12:30)
 Programımızdaki konu başlıklarından bazıları şunlardır:
- Gebelikte Sağlık
- Hamilelikte Beslenme
- Hamilelikte Duygu-Durum Değişiklikleri
- Anne Baba Çocuk İletişimi ve Etkileşimi
- Gebelikte Egzersiz, Teorik ve Uygulamalı
- Doğuma Hazırlık ve Doğum Nefes Egzersizleri
- Doğumda Anestezi
- Doğum Sonrası Kadın Sağlığı ve Gebelikten Korunma
- Bebek Bakımı ve Sağlığı (Uygulamalı)
- Bebek Beslenmesi
 
İkiz-üçüz bebek bekleyen ailelerimiz için başlattığımız ve 2 hafta süren Çoğul Gebelikler için Doğum Öncesi Eğitim Programı, cumartesi günleri 09:30 – 12:30 saatleri arasında yapılmaktadır. İkiz-üçüz bekleyen anne baba adaylarımızı, hamilelik sürelerince desteklemeyi ve doğum sonrası bebeklerinin bakımlarına hazırlamayı hedeflediğimiz programımıza bekliyoruz.

Programımızın konu başlıklarından bazıları şunlardır:

- Çoğul Gebeliklerde Riskler, Testler ve Doğum
- Doğumda Anestezi/Ağrısız Doğum
- Anne Baba Çocuk İletişimi ve Etkileşimi
- Hamilelikte Beslenme
- Bebek Bakımı
- Bebek Beslenmesi
- İkiz Annesinin Tecrübelerini Paylaşması

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top