Kadina siddete son. Alo 183

İçimi en acıtan, beni dağıtan haberlerin başında çocuklara ve kadınlara yapılan şiddet haberleri geliyor. 
Evde eşi tarfından şiddete uğrayan kadınlarımıza nasıl destek olacağımızı biliyor muyuz.? Ben bilmiyorum. Benim bildiğim şiddet gören kadın karakola şikayete gider, fakat polisin iyi niyetli olarak ''yuvanız bozulmasın, kocadır döverde sever de'' bilgisinden, kadını evine geri gönderilerdi. Ben burada kalmıştım. 
Ama artık çok şey yapılabiliyor. Medya, sanatçılarımız, kadınlarımız bu konuda çok daha duyarlı. En son yine bir projeye imza atmışlar. 29 medya ve sanat dünyasının ünlü ismi fotoğraf sanatçısı Yaşar Saraçoğlu'nun objektifi karşısına geçmişler ve muhteşem güzel pozlar vermişler. Ben hepsini ayrı beğendim ama Defne Samyeli'nin fotoğrafı beni çok etkiledi.
 Beren Saat, Ajda Pekkan, Irmak Ünal, Defne Samyeli, Esra Erol, Çolpan İlhan, Serra Yılmaz, Nebahat Çehre, Nilgün Belgün, Lale Manço, Altan Erkekli, Emre Kınay, Keremcam, Bennu Yıldırımlar, Elif Dağdeviren gibi isimler katılanlardan bazıları.
Projeye destek veren ünlülerin de katılacağı ''ALO 183 HAYAT KURTARIR KADINA ŞİDDETE SON TEMALI FOTOGRAF SERGİSİ'' 7 mart çarşamba günü Pendik Pendorya AVM'de sergilenecek. Sonrada Türkiye'nin çeşitli yerlerinde sergilenmeye devam edecek.

 Aile içi şiddete son sitesine girdim ve şiddet gören birine nasıl yardım edebileceğimi okudum. Herkesin okuması gereken bu bilgilerin linkini sizlerle de paylaşıyorum.
Sevgi dolu, huzur dolu yaşamlar diliyorum.

Tanıdığınızın şiddet gördüğünü ve yardıma ihtiyacı olduğunu nasıl anlayabilirsiniz. Tıkla ve oku.




TEHLİKEDEYSENİZ YARDIM İSTEYİN! 

Karakola gittiğinizde;

•    Şikayetinizin tutanağa geçmesini isteyerek, okuduktan sonra tutanağı imzalayıp mümkünse bir örneğini, değilse tarih ve numarasını alın.
•    Karakol sizi hekime gönderecektir ya da götürecektir. Bu, hekim ya Hükümet Tabibi ya da bir Adli Tıp görevlisi olacaktır. Oradan da bir rapor alın.
•    Eve dönmek istemiyorsanız, risk altındaysanız sığınma talebinde bulunun. Karakol sizin için gerekli irtibatı kurup sığınma evine teslim etmekle yükümlüdür.
•    Herhangi bir Adliye’de Aile Mahkemesi’ne veya Cumhuriyet Savcılığı’na (tercihen kendi bölgenizdekine) başvurup, Ailenin Korunmasına Dair Kanun uyarınca korunma talebinde bulunabilirsiniz.
•    Yaşadığınız şiddete tanık olan veya şiddetten haberi olan  bir kişi 155’e ihbar da bulunabilir ya da bulunduğunuz yerdeki savcılığa yazılı ihbarda bulunabilir.
Şiddet gören birisine nasıl yardım edebilirsiniz?
Lütfen unutmayın!
Aile içi şiddet ciddi yaralanmalar hatta ölümle sonuçlanabilir. Eğer şiddete şahit olursanız ya da çığlıkları işitiyorsanız derhal polisi ya da Jandarmayı (155 -156) arayabilir ya da Savcılığa olayı yazılı ihbar ederek Ailenin Korunmasına Dair Kanun uyarınca tedbir alınmasını isteyebilirsiniz.
Yakınlarınızdan bir çocuk aile içinde şiddete uğruyorsa:
Yanında güvende olabileceği bir akrabasını bulup çocuğu korumasını isteyin. Olay anında 155 ya da 156’ya, en yakın karakola, il ya da ilçedeki çocuk şube müdürlüğüne, Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu’na veya doğrudan herhangi bir adliyede savcılığa başvurarak ihbarda bulunabilirsiniz.
Başvurabileceğiniz kuruluşlar
• Polis ve  jandarma karakolları
• İl ve İlçe Sosyal Hizmetler Müdürlükleri, toplum ya da aile danışma merkezleri
• Sağlık kuruluşları
• Cumhuriyet Savcılığı
• Aile mahkemeleri
• Belediyelerin Kadın Danışma Merkezleri
• Baroların Kadın Danışma Merkezleri ve Adli Yardım Kurulları
• Kadın örgütlenmeleri
 Acil telefonlar
• Hürriyet Aile içi şiddet acil yardım hattı- 0 212 656 96 96-0 549 656 96 96
• Polis imdat – 155
• Jandarma – 156
• Ambulans -112
• Alo 183 (SHÇEK Aile, Kadın, Çocuk ve Özürlü Sosyal Hizmet Danışma Hattı)
Sizin için risk oluşturacaksa yardım hatlarını faturalı telefonlardan aramayın! Ankesörlü telefonlardan aramak için yanınızda kart bulundurun ya da kontörlü telefonla arayıp aradığınız numara bilgisini silin.



















  













Kaynak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top