Çocuklarımıza krem peynir yapalım.



Kızım doğduğundan beri yoğurdumu kendimin yaptığını daha eski yazımdan biliyorsunuz. Şimdi sıra peynir yapımında. Hem de çooook kolay. 
Bir gün yoğurt yaparken sütümün kesildiğini gördüm. Kesilen sütleri genelde yoğurt yapamayacağım için dökerdim. Fakat o gün beynimde bir şimşek çaktı ve güzel kayınvalidemin böyle bir durumda bir şeyler yaptığını hatırladım. Hemen telefona sarıldım ve annemi aradım. Bana kesilen sütten nasıl krem peynir yapabileceğimi anlattı. Öncelikle kızımın inek sütü alerjisi olduğu için Bolana firmasından aldığım gerçek keçi sütü ile doğal keçi peyniri yapıyorum.
Şimdi.... Eğer kesilen sütünüz varsa sütünüzü biraz daha kaynatmaya devam ediyorsunuz.



Hazırda kesilen sütünüz yoksa sütü kesmek için kaynayan sütünüzün içine limon sıkarak veya elma sirkesi ekleyerek kaynatmaya devam ediyorsunuz. Sütünüzün kesildiğini göreceksiniz. İki litre sütü kesmek için yarım limonun suyu veya 1 çay bardağı elma sirkesi yeterli olacaktır.
Sonra ocağınızın altını kapatıp soğumasını bekliyorsunuz.
Soğuttuktan sonra temiz bir tülbente döküp, ağzını düğüm yaparak bağlıyorsunuz. 

Ben tülbenti bir kavanoz veya derin bir kasenin üzerine koyduğum süzgecin üzerine seriyorum. Ve sütü öyle döküyorum. 

Ucundan bir yere asılı tutarak suyunun süzülmesini bekliyorsunuz.
Süzülen sular kaseye doluyor. Tülbentte kalan da peyniriniz oluyor. Bu kadar kolay.
Süzülen bu suyun sağlığımıza çok faydası olduğunu söyleyenler oldu ama henüz içmeyi denemedim.

Ben peynirimi akşamdan yapıyorum ve sabaha kadar suyu süzülerek krem peynirim hazır oluyor :) Sabah da afiyetle yiyiyorum.
Kendim yiyeceğim peynirin içine biraz tuz ekleyip karıştırıyorum. Öyle daha lezzetli oluyor. Ama çocuğumun peynirine hiçbir şey katmıyorum. Dilerseniz peynirinizin içine keten tohumu, polen, çörek otu veya sevdiğiniz başka baharat ve otları katıp peynirinizi daha da lezzetli hale getirebilirsiniz.

Not: İki litre sütten yaptığım peynirim tartıya çıksa ancak 100 gram belki gelir, belki gelmezdi. Gerçek peynirlerin yapımında ne kadar çok süte gerek olduğunu da öğrenmiş oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top