Kolik deneyimlerim.

Kolik teşhisi bize doktorumuz tarafından kondu. Benim güzel kızım yaklaşık bir aylık olduktan sonra sürekli ağlamaya başlamıştı. Bir gün ağlaması dayanılamayacak hal aldı.  
Benim sinirlerimde, bebeğimin bu kadar ağlamasına ve susturma çabalarımın boşuna gitmesine dayanamıyordu.

Kızım öğlen 12 'de ağlamaya başlamış ve akşamın 8'i olmasına rağmen hala ağlıyordu. Saatlerdir kucağımda bir o yana bir bu yana dolanıyor, gaz çıkarmak için bildiğim tüm yolları deneyip işe yaramadığını üzülerek görüyordum. Sıkı sıkı sarılıyor, bebeğim lütfen ağlama diye ayakta dolaşıp duruyordum. O ağladıkça ben de ağlıyordum. Sinirlerim günlerdir yıprandığı için artık dayanamamıştı ve biz o gün birlikte ağlıyorduk :)))
Akşam saat 8 de hıçkırarak eşimi aradım. Ben artık dayanamıyorum lütfen hemen gel dedim... Şimdi yazarken halime gülüyorum ama o an aklınızdan kendinizi de çok şaşırtan, korkutan binbir düşünce geçiyor.
Babası hemen geldi. Kendinden emin bir şekilde ''Ben güzel kızımı şimdi sustururum ne varmış bunda '' dedi. Ben de bir ohhh çekip babasına tesim ettim bebeğimi. Uzanıp dinlenmek iyi gelecekti. Baba-kız bebek odasında saatlerce durdular. Kızım bir sakinleşip bir ağlıyordu. 
Sonunda kızını susturacağına kesin gözüyle bakan, kızına aşık babası bile gece 00:00 'da ''Bu bebeğin başka bir sorunu var, ağlamaktan ölecek bu çocuk'' diye söylene söylene bebeği aldığı gibi kapıdan çıktı. Ben de ne olduğunu anlamadan peşinden çıktım. Ama öyle böyle bir çıkış  değil. Işıklar açık, tv açık, nerdeyse kapıyı bile kilitlemeden çıktık diyebilirim. O kadar panik halinde evden fırladık.
Hastanenin acil servisine gitmek üzere arabaya bindik. Hastanenin evimize olan uzaklığı araba ile sadece 5 dakika.
Saatlerdir susturamadığımız bebeğimiz araba hareket ettikten saniyeler sonra bebek oto koltuğunda uyumaya başladı.
Biz gülsek mi, ağlasak mı bilemedik. Sadece birbirimize baktık ve bir ohhhh çektik. Sonunda susmuştu ve uyumuştu. Harikaydı. Acil servise gittiğimizde bebeğimiz mışıl mışıl uyuyordu. Doktora ne diyecektik.... Mışıl mışıl uyuyan bir bebek ve telaş içinde bir anne-baba acilde  :)))
Kızımın doktoru geldi, bizi dinledi. Bir de mışıl mışıl uyuyan bebeğimize baktı. Sonra bebeğimizi muayene etti. Herşey yolunda sadece bebeğiniz Kolik bir bebek dedi. İşte kolik ile o an tanıştık. 
Evden hastaneye giderken uyumasının sebebini de doktorumuzun verdiği bilgilerden öğrenmiş olduk. 
  • Kolikli bebeklere uygulanacak sakinleştirme yöntemlerden biri de bebeği araba ile gezdirmekmiş... Arabanın motorunun gürültüsü ve sarsıntısı bebeği rahatlatır ve uyuturmuş. Sonra ki birkaç gece kızımı uyutmak için yine araba ile gezmelere çıktık. Artık kızım arabada sakinleşip uyuyor ve uyanmamasına dua ederek arabadan alıp parmak ucumuzda eve çıkarıyorduk. Çoğu gece oto koltuğunda uyumasına göz yumduk. Çünkü oto koltuğundan, bebek sepetine koyarken uyanması ve ağlaması bizim için dayanılmaz olacaktı. Titreşimli, sallanan ana kucağı ile tanışınca da araba ile gezdirmekten kurtulduk.Böylelikle Kolik hakkında araştırmalarıma başladım. 
Kısaca kolik; sağlıklı bir bebeğin nedeni bilinmeksizin saatlerce ağlaması ve yaptığınız tüm çabaların işe yaramaması. Tıpta henüz sebebi tam olarak bilinmemekte ve bu nedenlede kesin bir çözümü yok. Deneyimlerimden söyleyebilirim ki bebeğiniz 4-4.5 aylık olana kadar bu ağlamalara katlanacaksınız.
Fakat Kolik ağlamalarını sakinleştirmenin yolları var. Bunları sırayla deneyip hangilerinin sizin bebeğinizde işe yaradığını kendiniz bulacaksınız.  
  • Hamilelik öncesi aldığım eğitimlerde Kolik için tavsiye edilen bir cd vardı. Notlarıma hemen baktım. CD'nin adı KOLİK'di. Pek inanarak satın almadım ama bu ağlama krizleriyle başetmeme yarayacak ne söylenirse denemeye kararlıydım. İyi ki de almışım.  Bana göre normal bir insanın dinleyemeyeceği gürültüde ama  bebeğimize dinletince oldukça faydasını gördüğümüz ve de iyi ki denedik dediğimiz bir yöntem oldu. Bebeğimizin sakinleşmesine çok katkıda bulundu. Buradan Buziki Orhan'a teşekkürlerimi bir borç bilirim.
  • Doktorumuzun verdiği gaz ilaçlarını düzenli olarak kullandık.
  • Ağlama ataklarında sıcak havlular ile karnına masajlar yaptık. Sıcak havluyu karnını üzerinde tutup ayaklarını avuçlarımıza alıp bisiklet pedalı çevirme hareketini yaptık.
  • Fön makinası sesi, aspiratör sesi, süpürge sesi dinlettik.  Ama Kolik cd'sini eve aldıktan sonları bunları dinletmeye gerek kalmadı. CD yeterli idi.Bu gürültülerin işe yaramasının sebebini de doktorumuzdan ögrendik. Düşündüğümüzün aksine bebeğimizin anne karnındayken bulunduğu yer çok gürültülü bir ortam. İç orğanlarımızın çalışma sesi, damarlarımızdan hızla akan kanın sesi, annenin konuşma seslerinin bebeğe yansıması. Bunların hepsi bize göre gürültü. Bebek ise güven içinde olduğu ortamı, gürültü sesi ve sallanma hissi ile eşleştiriyor. Bütün bunlar bebeğinize güvendesin mesajını gönderiyor. Bebek dünyaya geldiği anda ise bir boşlukta buluyor kendini. Güvenli ortamından kopmuş bir vaziyette kendini yeni dünyasına alıştırmaya çalışıyor.  İşte burada fön makinası v.b. sesler bebeğe dinletilince bebek anne karnında bulunduğu günlerinde ki gibi güvende olduğunu hatırlıyor ve sakinleşiyor.
  • Bebeğiniz kolikse daha fazla kucağınızda gezdirin, sarılın, hafif hafif kucağınızda sallayın. Kendini güvende hissetmesine yardımcı olun.
  • Karnının tok olduğuna emin olun.  Gazı olma ihtimaline karşı omuzunuzun üzerine karnı gelecek şekilde yatırıp sırtını ovalayın. Veya siz oturun.   Bebeğinizin yüzü yere bakacak şekilde ve altta kalan dizinizin basıncı bebeğinizin karnına değecek şekilde dizinizin üzerine yatırın. Sırtına saat yönünde masaj yapın. Bu şekillerde gaz çıkarmasına yardımcı olun.
  • Kolik sancısı başlayınca kendi odasına götürün, ışığı kısın veya kapatın ve bebeğiniz kollarınızda dolaşa dolaşa kolik cd'sini dinletin.
  • Bebeğinizi çingene salıncağı kurup yavaş yavaş sallayabilirsiniz. Bizim terasımız uygun olduğu ve de bebeğimiz yazın doğduğu için terasımıza çingene salıncağı kurmuştuk.  Çok da işimize yaradı. Sakinleşmesine yardımcı oldu.
  • Doktorlar bitki çaylarıda öneriyorlar ama ben kullanamak istemedim ve de kullanmadım. Buna kendiniz karar verebilirsiniz. Özellikle rezene çayını tavsiye etmişti doktorumuz.
  • Bebeğe emzik vermenin de sakinleşmesine faydası olduğunu söyleyenler oldu fakat biz emziğe karşı olduğumuz için vermedik. 
  • Annenin gazlı yiyeceklerden uzak durması denenmeli ve değişen bir durum var mı gözlemlenmelidir.
  • Bizi araba ile gezdirmekten kurtan en büyük yardımcımız ise resimdeki ana kucağı oldu. Titreşim sağlayan böyle bir ana kucağı hayatınızı kurtaracaktır. Pil ile çalışan bir titreşimi var. Bu titreşimi açıp bebeğimizin sabaha kadar huzurla uyumasını izliyorduk. Ana kucaklarını herkese tavsiye ederim. Bebek beklenen evde mutlaka bulunmalı.  
Kolik sancıları bebeğiniz 4 -4.5 aylık olduktan sonra kendiliğinden geçecek. Malesef annelerin o tarihe kadar yapabilecekleri kesin çözüm olabilecek hiçbirşey yok. Sadece tavsiye edilen yöntemleri deneyeceksiniz. Bebeğiniz çok ağladığında ve sabrınızın kalmadığını düşündüğünüz anda bebeğinizi güvendiğiniz birisine bırakın. Ve kendinize dinlenmek için fırsat yaratın. Yoksa bu süreç siz dinlenmediğiniz zaman bebek için de zor geçer :(((

Biz kızımın süt alerjisi olduğunu geç öğrendik. Bunu geç öğrenmemiz de bizim gaz sancılarımızın şiddetli geçmesine sebep oldu. Çünkü ben bilmediğim için süt ürünlerini tüketmeye ve bebeğimi emzirmeye devam ediyordum. Bebeğim de sancılar ile kıvranmaya. 
Mutlaka doktorunuzla iletişim halinde olun.
Hepinize kolay gelsin...
     

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    back to top