Baklagillerinizin güvelenmemesi için ne yapabilirsiniz.

Geçenlerde sevdiğim arkadaşım, yazın sıcaklarında baklagillerinin güvelenmesinden şikayet ediyordu. Düşündüm de benim güvelenen baklagillerim hiç olmamıştı. Neden diye düşünürken farkında olmadan uyguladığım bir alışkanlığım aklıma geldi. Nereden öğrendiğimi hatırlamıyorum ama yıllardır baklagillerimi saklarken bu yöntemi kullanıyorum ve hiç güve sorunum olmadı...


Bir baş sarımsağı alırım. Kabuklarını soymadan dişlere ayırırım. Ayırdığım bu sarımsak dişlerini de cam kavonozlarda ki baklagillerimin içine atarım. Zamanla sarımsakların içleri boşalır. O zaman da yeni sarımsak dişleri ile değiştiririm. Bu arada asla Çin sarımsağı almadığımı söylememe gerek yok değil mi. Yerli sarımsağın hem tadı hem kokusu bambaşka bence. Deneyin sizde göreceksiniz.
Sevgilerimle... 















6 yorum:

  1. güzel fikir ama sarımsağın kokusu bakliyata geçmiyormu
    kabukluda olsa sanki zamanla kokusunu verir gibi geldi bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle baklagile geçen bir koku söz konusu değil. Gönül rahatlığı ile uyğulayabilirsiniz :))

      Sil
  2. Çok iyi fikir paylaştığın için sağol, benim de bulgurum sürekli güveleniyordu.

    YanıtlaSil
  3. akıllıca koku olsa bile güvelenmesinden iyidir

    YanıtlaSil
  4. bu fikre bayıldım. Çünkü evim sıcak olduğundan sürekli bu sorunu yaşarım. Akşama hemen sarımsak mesaisi yapıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin memnun kalacaksınız benim evim hamam gibidir en üst çatı katı olmasından dolayı :)Sevgiler.

      Sil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top