Yaprak biti ile mücadelem.


Geçen sene terasımda bulunan birçok çiçeğimi, yaprak biti nedeniyle kaybetmiştim. Geçen sene yaprak bitini görür görmez gittiğim, bitki uzmanından aldığım ilaç ile yapraklarını ilaçladığım çiçeklerimin çoğu bitler ile birlikte yok olmuşlardı:(( 


Ya ilacı fazla kullandım yada verilen ilaç yanlıştı. 
Yaz gelmesi ile birlikte bu sene de çiçeklerim bitlenince, internette yaptığım araştırmalarım sonucunda organik bit ilacı yaptım. 

İlk gün denemem sonrasında olumlu sonuç alm. Devamında ne olacak bende merak ediyorum. Sonuçları sizler ile paylaşacağım ama inanıyorum ki yaptığım bu organik ilaç işe yarayacak. 
Benim gibi yaprak biti ile mücadele edip başarılı olanların fikirlerine ihtiyacım var. Başka fikri olanlar varsa lütfen yazsınlar.
Benim organik ilacımın tarifi şöyle:
2 yemek kaşığı arap sabunu
3 diş dövülmüş sarımsak
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 lt. su
Bütün bu malzemeleri iyice karıştırıyorsunuz. Sprey şişesine doldurup güçlü bir şekilde çalkalayıp, bitlenen yapraklara ve yaprak bitlerinin üzerine haftada bir kere uyguluyorsunuz. Bu kadar basit.
Deneyelim görelim.

1 yorum:

  1. Benim de yaprak biti ile ilgili sıkıntım oluyor ve kimyasal ilaç kullanmaktan sakındığım için her yıl bir kaç çiçeğim telef oluyor... bunu sevdim, hemen uygulayacağım... bu faydalı paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top