Hıdırellez de tüm dilekler kabul olsun.

Evet...5 Mayıs'ı 6 Mayıs'a bağlayan gece Hıdırellez.. 
O gece dilekler bir kağıda yazılacak. Hızır ile İlyas peygamberin gülacı altında buluşulacağına inanıldığı için, bulduğumuz bir gül ağacının dibine gömülecek.
Sabahta gülün dibindeki paralar alınacak, kağıt içinde ki dilekler ise gömülü kalacak. Toprak içinde eriyip dileklerimizin gerçekleşeceği hayal edilecek.
Veya kimilerinin yaptığı gibi sabah kağıtlar da alınıp denize atılacak. Hangisi kolayınıza gelirse.

 

Bozuk paralar kırmızı keselere konulup, etrafa dağıtılmak üzere yine gül ağacının dibine konulacak.
Hayırlı bir kısmet ile karşılaşmaları için, genç kızların çeyiz sandıklarının kapakları açılacak. .
Sabaha karşı kalkılıp, kapılar camlar açılıp ev havalandırılacak ki Hızır'ın bereketi evimize dolsun.
Kilerlerin, erzakların kapakları açılacak ki bereketten dolsun taşsın. 
Ben evimi almadan önce, çok sevdiğim bir büyüğümün ısrarı ile bir ev resmi çizmiş ve kendisine vermiştim. Benim adıma, o gece gül ağacına koymuştu dilek kağıdımı. Ve o yıl çizdiğim gibi bir eve sahip oldum.
Ondan sonra da ilk işim terasıma bir gül almak oldu:) 
Artık her yıl, kendim yapmaya başladım. Özellikle bozuk paraları sevdiklerime uğur parası olarak dağıtıyorum. 
Benim bildiklerim bunlar. Başka ritüeller uygulayanlar var mı o gece. 
Varsa yazsınlar bilgilenelim.
Hepimizin dileklerinin kabul olduğu iyi Hıdırellezler:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top