Nestlé’nin #Beslenebilirim eğitim programı bir harika.

Geçen hafta sonu Anneysen.com Pınar hanımın nazik daveti ile Nestlé’nin #Beslenebilirim adlı beslenme eğitim programına katıldım.
Çok bilgilendim ve çok eğlendim.  
Televizyonda Jess ve Sena ile yaptığı programdan dolayı sıkı takipçisi olduğum EKS mutfak akademisinin kurucusu Chef Eyüp usta ve blogger anneler ile de tanışma fırsatım oldu. Eks Mutfağında, çocuklarımıza; eğlenerek, severek, hayal gücümüzü katarak ne çeşit yemekler yapabileceğimizi öğrendik.



Tavuklu pirinç pilavına, kırmızı biber eklenince adının nasıl da" Kırmızı başlıklı tavuk pilavına" dönüştüğünü, patates, havuç püresi ile "Neşeli sarman kedi salatası" yapabileceğimizi öğrendik. Aslında bunlar sadece bize fikir vermek, çocukların beslenmesinde hayal gücümüzü kullanmanın bize sağlayacağı faydaları öğretmek içindi. Çocuklarımıza yemek hazırlarken sevgimizin yanına hayal gücümüzü de eklersek çocuklarımıza sağlıklı beslenmeyi öğretebiliriz VE yemekleri severek yemesini sağlayabiliriz.
Büyük markaların ürünlerini hepimiz kullanıyoruz fakat topluma faydalı etkinliklerini görünce o markanın değeri gözümde katbe kat artıyor.
Nestle; 68 ülkede uyguladığı Healthy Kids - Sağlıklı Çocuklar” programı çerçevesinde #beslenebilirim programını ülkemizde 2 yıldır 13 ilde 50 okulda uyguluyor. 20 saatlik eğlence ve oyunlar ile dolu eğitim sonrasında çocuklar ve öğretmenlerin beslenme konusunda farkındalıkları artıyor. Başta çocuklar, öğretmenler olmak üzere velileri de sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendiriyorlar.

Sağlıklı nesillere çok ihtiyacımız var. Buna katkısı olan Nestle'yi tebrik ediyorum.

Diyetisyen Ece hanımın sunumuyla çocuklarımızı sağlıklı yemek konusunda nasıl bilgilendirebilir ve yemek yemeyi nasıl sevdirebilirizi öğrendik. Biliyorum özellikle benim kızım gibi yemeyen bir çocuğunuz varsa, doktorların söylediklerinin pek etkili olduğunu düşünmüyoruz. Ama denemekten asla vazgeçmemeli ve her bilgiyi değerlendirmeliyiz.
Nestlé’nin #Beslenebilirim adlı beslenme eğitim programında, çocuklarımıza sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırabilmek için neler yapabilirizi öğrendik. Öğrendiklerimi sizlerle paylaşmalıyım....

1- Çocuklarımız yeni tatlara çok açık değiller. Ama asla vazgeçmemeli ve soframızı çeşitlendirmeliyiz. 
Artık Defne'ye "masaya koyduğum her şeyin tadına bakmalısın ama tabağına istediğin kadar alabilirsin" diyorum.
Defne, salatanın tadına bakmaya başladı bile. Tamam sadece bir çatal yiyor ama her öğünde bir çatal salata YEMESİNİN  zamanla artacağına olan inançla sabrediyorum. İstediği kadar tabağına kendisi aldığı içim çok mutlu oluyor ve tabağını bitiriyor..

2- Bizim evde "Biraz daha yemelisin, tabağını bitirmek zorundasın" ısrarları rafa kaldırıldı. 
"Doydum anne" dediği anda da "Tamam, masadan kalkabilirsin" diyoruz:)))

3- Nestlé’nin #Beslenebilirim adlı beslenme eğitim programına katıldığımız için harika sebze-meyve kalıpları hediye ettiler.
Bu kalıplar sayesinde artık yiyeceklerimize beraber şekil veriyoruz ve yiyeceğimizi daha eğlenceli hale getiriyoruz. Sizlerde kurabiye kalıplarını kullanarak şekiller yapabilirsiniz.
Yemek saati etkinlik saati gibi oldu diyebilirim.
Neşeli, renkli tabaklar hazırlayıp, çocukların önüne koymak çok işe yarıyor. Bir de çocuk kendisi şekilleri yarattıysa daha keyifli.

3- Tüm insanları için geçerli olan "yavaş yemek ye" kuralı çocuklarımız içinde geçerli. 
"Yemeğe başladıktan 20 dakika sonra beyne doydum sinyali gidiyor" gibi bilimsel bir gerçek varken, bunu dikkate almalı, çocuklarımıza yiyecekleri iyice çiğnemesi ve yavaş beslenmesi gerektiğini öğretmeliyiz.

4- Beraber mutfakta vakit geçirmeli, onların yapabilecekleri yemekleri beraber yapmalıyız.
Biz bunu uzun zamandır evimizde uyguluyoruz çok da faydasını görüyoruz. Önemle tavsiye ediyorum. Defne, omlet yaparken, yumurtaları kırıyor, kurabiye yaparken kendisi yoğurup şekil veriyor. Taze fasulye ayıklarken, bezelye temizlerken yardımcı oluyor. Ve çok da eğleniyor.
6- Artık yemek saatinde, eğer açıksa televizyon durduruluyor. "Şimdi yemek saati ve beraber yemek yiyeceğiz" diyorum. Yemek saatlerini ailece yemek yiyerek geçiriyoruz. Babası bize sadece sabah kahvaltısında katılabilse de ailece yemek yemenin çocuklar üzerinde çok önemli olduğunu biliyoruz.
 7- Dr.Ece hanımın hatırlattığı en önemli konulardan birisi de su idi. Suyu bir içecek olarak görmemiz gerektiği ve yemek yerken meşrubat yerine bir bardak suyu masaya koymamız gerektiğini hatırlattı. 

8-Evinizde sağlıksız atıştırmalar yerine sağlıklı atıştırmalıklar alırsanız mecburen ara öğünlerde çocuğunuza sağlıklı atıştırmalıklar verirsiniz. Sağlıksız atıştırmalıkları eve almayın. Dilimlenmiş meyveler, kendi yaptığınız yoğurt ile yapabileceğiniz meyveli yoğurt badem, ceviz, fındık, kuru meyveler iyi bir atıştırmalık olabilirler. 

9-Asla kahvaltısız dışarı çıkmamak gerekiyor. Çocuklarımıza kahvaltı alışkanlığı kazandırmamız gerekiyor. Defne'nin okulunda kahvaltı saati olmasına rağmen sabah saat 7 de kalkıp evde kahvaltı etmesini sağlıyorum. Bundan da çok mutluyum. Çünkü tüm aile sadece sabah kahvaltısında bir araya gelebiliyoruz. Benim öğrendiklerim ve sizinle paylaşacakların bunlar. Anneysen.com'a ve Nestlé'ye tekrar teşekkür ediyorum. 

Nestlé’nin #Beslenebilirim adlı beslenme eğitim programı hakkında daha detaylı bilgi isterseniz ve okulunuza da gelmelerini istiyorsanız aşağıdaki linki ve yazıyı okumanızı öneririm.





Millî Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içinde yürütülen
Beslenebilirim Beslenme Eğitimi Programı’nda 2 yılda, 13 ilde, 17 bin üçüncü sınıf öğrencisine ulaşıldı.

Nestlé, Beslenebilirim projesiyle yeterli ve dengeli beslenme ile fiziksel aktivite konusunda binlerce çocuğun farkındalığını geliştiriyor

Nestlé’nin, Millî Eğitim Bakanlığı ile işbirliği içinde hayata geçirdiği Beslenebilirim projesi, 2012 – 2013 eğitim-öğretim yılındaki başarılı uygulamalarının ardından, 2013-2014 uygulamalarıyla da devam ediyor. Her iki dönemde Türkiye genelinde 13 ilde, 50 okulda, yaklaşık 17 bin üçüncü sınıf öğrencisine, 34 bin veliye ve 460 öğretmene ulaşıldı. Bağımsız olarak yürütülen etki araştırma çalışmalarına göre, öğrencilerin bilgi düzeyinde % 15 artış yaşandı.

Dünyanın lider beslenme, sağlık ve iyi yaşam şirketi Nestlé, 68 ülkede uyguladığı, Türkiye’de de Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü ile işbirliği içinde Beslenebilirim projesini yürütüyor. Nestlé, Beslenebilirim projesiyle ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin yeterli ve dengeli beslenme ile fiziksel aktivite konusunda farkındalığını geliştirmeyi amaçlıyor.

Geçtiğimiz yıl yola koyulan projede, 2013-2014 uygulamaları eğitim öğretim yılının ikinci döneminde başladı. Proje, bu dönemde, Adana, Ankara, Bolu, Bursa, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Konya, Mersin, Muğla, Ordu, Tunceli ve Şanlıurfa olmak üzere toplam 13 ilde 50 okulda uygulanıyor. Geliştirilen eğitim programıyla, öğrenciler Beden Eğitimi ve Hayat Bilgisi derslerinde, toplam 20 saatlik eğitim süresince, eğlenceli etkinlikler, oyunlar ve öyküler aracılığıyla yeterli ve dengeli beslenme ile fiziksel aktivite konularını işliyorlar.

Çocuklar eğlenerek öğreniyor

Beslenebilirim program içerikleri; Hacettepe Üniversitesi, Medipol Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi’nde görevli akademisyenler tarafından Hayat Bilgisi ile Beden Eğitimi derslerini destekleyecek şekilde, özel olarak hazırlandı.





Programın içeriği Yeditepe Üniversitesi Radyo Televizyon Sinema Bölümü Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Meltem ERİNÇMEN KÂNOĞLU tarafından öyküleştirildi. Yeterli ve dengeli beslenme, fiziksel aktivitenin önemi, kişisel hijyen ve besin sağlığı konularını ele alan ve devamlılığı olan 10 öykü, öğrencilerin bu konuları ilgiyle takip etmeleri için özel olarak geliştirildi. Programın çizgi karakterlerinin de yer aldığı öyküler, çocuklara eğlenerek öğrenme fırsatı sunuyor. Öykülerin sonunda yer alan bulmaca, boşluk doldurma ve oyun gibi etkinlikler, çocukların öğrendiklerini pekiştirmesini sağlıyor.

Beslenebilirim projesi, 2012-2013 eğitim öğretim yılında, öğrencilerin bilinç düzeyini yüzde 15 artırdı

Beslenebilirim, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında, Adana, Ankara, Antalya, Bolu, Bursa, Eskişehir, Kayseri, Konya, Ordu ve Şanlıurfa olmak üzere 10 ilde toplam 50 okulda uygulandı. Proje uygulamalarına yaklaşık 9 bin üçüncü sınıf öğrencisi ve 231 öğretmen katıldı. 2013-2014 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde devam eden uygulamalar da eklendiğinde, toplam 13 ilde 17 bin üçüncü sınıf öğrencisine, 34 bin veliye ve 460 öğretmene ulaşıldı.

Hedef gruplara yönelik uygulamaların başında ve sonunda uygulanan ölçme-değerlendirme araçlarından elde edilen verilerle bağımsız bir araştırma kuruluşu tarafından yapılan araştırma, yeterli ve dengeli beslenme konusunda öğrencilerin bilgi düzeyinde %15 puanlık artış sağlandığını ortaya koydu. Aynı araştırmaya göre, öğretmenlerin bilgi düzeyinde %16,2, velilerin bilgi düzeyinde ise %9 oranında artış gerçekleşti. 2013- 2014 eğitim öğretim yılında ise bilgi düzeyinin yanında çocukların beslenme ve iyi yaşam alışkanlıklarındaki değişimi gözlemlemek üzere davranışa yönelik ölçümleme eklendi.

Dünya genelinde 7 milyona yakın çocuk bilinçlendi

Dünya genelinde, özellikle gelişmekte olan ülkelerde, yetersiz beslenme ve obezite eş zamanlı iki sorun olarak öne çıkıyor. Beslenme ile ilgili sorunlar okul çağı çocuklarında giderek artış gösteriyor.

Bu çocuklar, zekâ ve vücut gelişimi açısından yaşıtlarından geri kalarak, tüm hayatlarını etkileyebilecek ciddi hastalıklara yakalanıyor. Nestlé bu küresel sorunun çözümüne katkı sağlamak amacıyla dünyada 68 ülkede, 261 kuruluşla ortaklaşa “Healthy Kids - Sağlıklı Çocuklar” isimli küresel programı yürütüyor. Bu program ile dünya genelinde 6,9 milyon çocuğu yeterli ve dengeli beslenme ile fiziksel aktivite konularında bilinçlendiriyor. Beslenebilirim projesi de bu programın bir parçası olarak Türkiye’de 2012 yılından beri yürütülmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top