İlkokula başladim, vatana millete hayırlı olsun :((

Defne, bu sene ilkokula başladı. 
İlkokula başladı da; O mu başladı ben mi başladım karıştırıyorum artık.
Allah'ım nedir bu ders derdi?
 
Sadece ben mi şikayetçiyim, anneler bir söyleyin Allah aşkına?
Her gece ders çalıştırılacak, a'lar, e'ler, t'ler, l'ler vb deftere yazdırılacak. 
Ben yazdıracaksam bu çocuk okula neden gidiyor.
Ben öğrenci iken kimse başımda durup ders çalıştırmamıştı. Çok sevgili ilkokul öğretmenim Münevver Haberveren, okulda bize ne öğrettiyse, onun ile okuma-yazmayı öğrenmiştik.Şimdi hecelere geçtiler, bir de evde bunları tekrarlatıp okutacakmışım.
Bak sen hele...Kardeşim bizim zamanımızda el yazısı yoktu, bu bir.
T harfini ben "te" diye okuyorum, çocuk birleştiremiyor ki yanındaki harf ile. Deneyimli komşum söyledi de öğrendim. 
Efenim T harfini "tı-tı" diye , L harfini "lı-lı" B harfini "bı-bı" diye kısa kısa keserek okuyacakmışım.  
Çocuğum için bütün harflerin okunuşunu, şimdi ki eğitim sistemine göre öğrenecekmişim.

Be canım komşum!!, sen deneyimlisin öğrenmişsin, ama ben nereden bileyim bu harfin böyle okunduğunu da kızıma öyle okuyayım!
Okulda öğretmen L harfini "lı-lı" diye okutuyor, ben ise evde "kızım bu harf "le" diyorum.
Çocuğun daha da kafası karışıyor. Benim de sinirler alt üst oluyor :((
Aaaaaa!!! El yazısı zaten sorun, bir de harflerin seslerin bilmesi gerekiyor ebeveynlerin. 

Oldu olacak o zaman hafta sonları okullarda sınıf açında, anne babalar gelip öğrensinler, hangi harf nası öğretilir çocuklara.
Tırlatmaya az kaldı anlayacağınız!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top