Bebeğin kırkını çıkarmak

Ben böyle şeylere inanmasam da; yapsam ne çıkar diyerek bebeğimin kırkının çıkarılma ritüelini uygulamıştım :)) Bebeğimizin kırkıncı günü 40 adet buğdayı alıp tek tek dua okumuştum. İhlas ve Fatiha surelerini her buğday için okudum ve bir kova suya attım. İçine bir de altın attım. Ve bebeğimin banyosunu o okunmuş su ile yaptırdım. En son 1 kase su ayırdım. Onu da ben duş aldıktan sonra kendi üzerime döktüm. 
Bebeğin kırkının çıktığı gün bir misafirliğe gitmeniz gerekiyor. Gittiğiniz ev sahibi de bebeğinizin kırkı çıktığı için bebeğinize bir hediye veriyor :))) İşte bu kadar ... Böylece bebeğinizin kırkı çıkmış oluyor. Bazı yerlerde tuz da koyarlarmış ama ben tuzun zaralarını bildiğim için bu adetin sadece zararsız yerlerini uyguladım. 
Ne kaybettim...Hiçbir şey....Ne kazandım  adet yerini buldu...Ben isteyerek yaptım. İç sesinizi dinleyin. Eğer iç sesiniz yap boşver derse yapın....Yada yapmayın. Kaybedecek birşey yok....

1 yorum:

  1. kesinlikle haklısınız kazanıp kaybettiğimiz bir şey yok ama bu tip adetleri rituelleri yapmak keyifli oluyor bence .

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top