Penis değil anne, Pipi! Pipi !

Çocuklarımıza cinselliği nasıl anlatmalıyız adlı yazımı okuyanlar bilirler.
Kızıma, cinsellik konusunda açık olmaya, gerektiği yerde gerektiği kadar cevaplar vermeye çalışıyorum.
Evimizde Bodrum çarşıdan alınmış bir bereket heykeli PRİAPOS var.  
Geçenlerde penisi kırıldı. Güzel kızım, kırılan parçayı görünce eline aldı ve bana sordu.  


"Anne bu heykelin neresi"
"Kızım o heykelin penisi, kızlar da vajina, erkeklerde penis olur" cevabım üzerine aynı soruyu bir daha sordu. Aynı cevabı tekrar ettim. Aslında kızımın aynı soruyu ikinci kere sorması, kızımın ikna olmadığı anlamına geliyordu. 
Aynı cevabı ikinci kez tekrarladıktan sonra kızım bana dönerek 
"Anne o penis değil" dedi.
Ben daha peki o ne dememe kalmadan,
"Anne penis değil o pipi! pipi! öğren" demesin mi :)
Biz hiç pipiyi kullanmamış olmamıza rağmen bunu çevreden, okuldan öğrenmiş demek ki.
Kızım "kızların vajinası, erkeklerin penis olur" dememe rağmen o pipi de ısrar etti. Bende hemen konuyu daha uygun zamanda konuşmak üzere değiştirdim. 
İşte böyle...
Çocuğunuzun gelişiminde her şeyin size bağlı olduğunu sanmayın.
Çocuklar çevrelerinden de çok şey öğreniyor unutmayalım. 
#3yas9aylık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top