Anne, insan nasıl doğar?

"Anne, insan nasıl doğar?"
 5 yaşında ki kızım bu soruyu Pazar günü sordu. Daha önce de sormuştu ve ben de yaşına uygun bir dilde açıklamıştım.
Ama kızımın öğrenmek istediği dahaaaaa! derin bir konuymuş.
"Anne, insan nasıl doğar?"
"Defneciğim daha önce konuşmuştuk ya, doktora gidiyoruz ve doktor bebeği anne karnından alıp bize veriyor."
"Ben sana onu sormuyorum anneeee!!!"
"Peki Defne, ne soruyorsun?"



"Beni neden anlamıyorsun anne? İnsan nasıl doğar diyorum, sen bana başka cevap veriyorsun"
 "Tamam kızım, anlamadığım ne? Anne ve baba birbirine aşık olur. Evlenirler (Evlenmeden de çocuk yapılabilir diyemiyorum:) Birbirlerini çok severler. Sonra anne hamile olur. Ve hastaneye giderler. Doktor da bebeği anne karnından alıp, anneye verir."
"Offff ama anne!!!!!..... Ben onu sormuyorum ki. Onu biliyorum ben!!!"
Ben insanlar nasıl doğar diyorum."
"Tamam işte kızım, ben de onu anlatıyorum. (Bu arada benim sinir tavan yapmak üzere, anlaşamadığımız için)
"Bak anne, şimdi düşün..."
"Evet düşünüyorum!!!!"
"Meteor gelip dünyaya çarptı ve dinozorlar da dahil her şey yok oldu ya."
"Evet Defne!"
"İşte!!!! Onu soruyorum. Her şey yok oldu. Ondan sonra ilk insan nasıl doğdu."
Ohhh!!!! sonunda anlaşabildik kızımla.
Ama ben nasıl bir cevap vereceğimi bulmakta zorlandım. Nerden bulur böyle soruları çocuklar. Ben onun yaşındayken; sokakta en iyi seksek nasıl oynanıra kafa yoruyordum:)
Uzun kem küm'lerden sonra; 
"Kızım; Allah insanı yarattı" deyiverdim:))
"Hımmm, şimdi anladım anne."
" Anne o zaman, Allah iki insan yaratmış olmalı değil mi? 1 insan nasıl çocuk yapacak ki!" cümlesini 
"Evet kızım, Allah iki insan yarattı" diyerek cevapladım ve bu zorlu maratonu da başarıyla atlattım.
Yemin ederim, kendi eğitim hayatımda, sorulara cevap bulmakta bu kadar zorlanmamışımdır.
Defne öyle sorular soruyor ki, vay anasını ya, bunu hiç düşünmemiştim diye aklımdan geçiyor.
Bakalım daha nasıl sorular ile karşılaşacağız:))

 

2 yorum:

  1. maşallah kızınıza çok sevdim.. bloğunuzu internetten bebek karyolası ararken buldum... :) Rabbim bağışlasın onu size... Ancak lütfen beni yanlış anlamayın ama Allah baba demek doğru değil... Zaten kızınızın da beklediği cevap Allah yarattı cümlesiymiş... Tertemiz fıtratlar işte... Ben de küçükken anneme Allah içimizi de görüyor mu diye sormuştum o da evet deyince çok çok şaşırmıştım... Onlar Allahı bize sorarak öğrenmeye çalışıyorlar. Çünkü tertemiz fıtratlarıyla zaten Onu hissediyorlar ve biliyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik uyarınız için teşekkür ederim:)Sevgilerimle...

      Sil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top