Çocuklarımızın okuyacağı kitapları önce biz okumalıyız

Kızımın okuluna Milli Eğitim Bakanlığının "YAZARLAR OKULLARDA" projesi kapsamında konuk olarak yazarlar geliyor, kitaplarını imzalıyor ve çocuklarla sohbet ediyorlar. Okulun bu çalışmalarını beğenerek ve takdir ederek takip eden bir veliyim. Çocuklarımıza kitap sevgisini kazandırıyorlar.
Kızımın Okulunda her cuma ilk ders tüm öğrenciler kitap okuyorlar. Koridorlarda kitap okuma saatinde klasik müzik çalıyor. Okulu devlet okulu olmasına rağmen okul idaresi eğitime çok önem   vermeye, çocuklara katkı sağlamaya çalışıyor. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ederim.

Geçen hafta okuldan eve gönderilen notta yazar Fikret Terzi'nin  "MİYHAVLAR" kitabının 2.3.4. sınıflarda okuyan çocuklara okuma tiyatrosu etkinliği kapsamında okutulacağı yazıyordu. 


5 TL karşılığı alınan kitaplar, hafta sonu evde okunacak ve hafta başı da okulda yazar Fikret Terzi ile birlikte uygulaması yapılacaktı. 
Fikret Terzi'nin "Miyhavları" kızımdan önce okuyamadım fakat tiyatroyu çok seven kızım hemen okumaya başlamış ve heyecanlanmıştı. 
Anlayamadığı kelimeleri bana soruyor bende açıklıyordum.
"Anne uyuşturucu nedir?" diye sordu önce. Sakin sakin zararlı madde olduğunu ve insanı ölüme kadar götüren zararlarının olduğunu, yaşına uygun bir dille anlattım. 
Biraz sonra  "Ama anne! Uyuşturucu mutluluk veriyormuş " dediği anda kulaklarıma inanamadım ve Fikret Terzi'nin "Miyhavlar" kitabını elinden alıp okumaya başladım.
Okumaya başlayınca şok geçiriyordum. Yanlış okuyor olamazdım. (Nede olsa gözlük kullanan , dört göz bir anneyim:))
Kızım doğru okuyordu. Sayfada yazılanlara göre uyuşturucuda mutluluk varmış.....
Var var, keyif var...Zevk var...
Mutluluk arayanlar... Var var, hap var.....
Duman var.... Toz var.....
Koşun alın çocuklar... Kuru var.... Yaş var.....
Var mı mutluluk arayanlar  .....
İnternete girip hemen Fikret Terzi'yi ve oyunun araştırmasını yaptım.  
Fikret Terzi'nin "Miyhavlar tiyatrosu" Ankara devlet tiyatrosunda 3 yıl büyük beğeni ile oynamış bir çocuk müzikali yazıyordu her yerde.
Acaba bende mi bir yanlışlık vardı.
Ankara Devlet tiyatrosunda 3 yıl oynamış ve hiç eleştiri yazısı yazılmamış bir çocuk müzikalinden bahsediyordum. "Fikret Terzi'nin MİYHAVLAR oyunu"
"Yok olmaz, ben bunu kabul edemem" deyip soluğu okul idaresinde aldım.
Okul idaresi ile uzun sohbetimiz sonucunda okul idaresinin de Fikret Terzi'nin kitabını okumadığını ve Ankara devlet tiyatrolarında oynamış bir oyunun içeriğinde uyuşturucuya özendirici kelimelerin geçeceğinin akıllarına hiç gelmediğini, o nedenle kitabı okumadan çocuklara dağıttıklarını söylediler. 
Hatalarını kabul edip özür dilemeleri beni sakinleştirmişti. 

Bu olaydan benim aldığım ders; kim olursa olsun kızımın okuyacağı kitabı önce ben okumalıydım. Sizlere de tavsiye ederim.
Malesef "Miyhavlar" çocuk tiyatrosu ve Fikret Terzi hakında ilk eleştiri yazısını da üzülerek ben yazmış oldum.
#7yaş7aylıkdefne

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top