Memeden bıraktırma

Biz memeden bırakmakta çok zorlanmadık ama her çocuk için aynı durum geçerli olmuyor tabiii. Bizim sütü bıraktırma sürecimiz şöyle gelişti.... Bir gün kolum yandı. Ve ben sürekli oraya krem sürmek zorundaydım. Defne de sürekli anne oraya ne oldu diye merakla soruyordu. Ben de ''kızım ufff oldu, çok acıyor şimdi ama geçecek ''diyordum.

Memeden bıraktırma kararımı kafamda netleştirdiğimde artık geri dönüş yapmadan bunu yapabilirim dedim veeee.... Defne meme istediğinde ''bak kızım meme uff oldu, krem sürdüm çok acıyor'' ....dedim....
Ve Defne 1 veya 2 kere daha teşebbüste bulundu ama sonra istemekten vazgeçti. Artık mememi görünce ''acıyor mu anne'' sözünü duyuyordum sadece.... Bizim için çok kolay oldu. Ben öncelikle gündüz emzirmeyi kesmiştim. Sonra gece emzirmeyi de kesmiş oldum. Diğer bir yöntem de yarabandı takmak olabilir. Bir arkadaşım da bunu denedi ve başarılı oldu. Yaş ne kadar büyürse o kadar zor olacağı kesin.
Emzirmeyi keserken asla ısrar etmemek ve çocuğun psikolojisini dikkate almak çok önemli. Sezgilerinize güvenin kimse bebeğinizi sizin kadar iyi tanıyamaz.. En doğru zamanı siz belirleyeceksiniz. Eğer ikiniz de mutluysanız 2 yaşına kadar emzirmenizi doktorlar tüm annelere tavsiye ediyor. 2 yaşından sonrası için ise, doktorlar emzirmenin kesilmesinden yana. Çünkü bebeğiniz anal dönemden, oral döneme geçmiş oluyor. Ve bebeğinizin sağlıklı gelişimi için 2 yaşından sonra emzirmemelisiniz.
Ben 18 ay emzirdim sonra da yeter artık dedim. 
Karar sizin. Hepinize kolay gelsin....

1 yorum:

  1. Adsız29.12.10

    Paylaşımın için çook teşekkürler..Krem sürmeyi denicem..Gerçekten her çocuk çok farklı kimi içn çok kolay olurken kimi için çok zor oluyor..Hepimize kolay gelsin..:)

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top