Sterilizasyon hakkında

Bebeklerin ilk aylarda aşıları tam olmadığı için bağışıklık sistemleri tam gelişmemiştir. Bu nedenle de mikroplara karşı savunmasızdırlar. Bebeğinizin biberonunu, emziğini, göğüs pompalarınızı sürekli steril etmeniz gerekecek. 
Elektrikli sterilizatörler ve mikrodalga sterizilatörler var. Ben elektrikliyi tavsiye ederim. Çünkü mikrodalga benim mutfağıma asla giremeyecek ve de sağlıksız olduğuna kesinlikle inandığım bir alet.

Eğer anne sütü verecekseniz, sterilizasyon cihazına sadece göğüs pompalarınızın sterilizasyonu için ihtiyaç duyacaksınız. (Veya emzik için) Anne sütü steril olduğu için başka bir şeye ihtiyacınız yok. Göğüslerinizi temiz tutmanız, her gün banyo yapmanız yeterli.
Fakat mama verecekseniz sürekli biberonları steril etmeniz gerekecek. O zaman da bir sterilizasyon aleti almanız zamandan tasarruf etmenizi sağlayacaktır. Bebekler için gerekli birçok alet gibi bu da kısa kullanımlı olacak. Ama faydasını göreceksiniz.
Sterilizasyona başlamadan önce sterilizasyon yapacağınız şeyi iyice yıkamalısınız. Temizledikten sonra da sterilizasyon işlemi yapmalısınız.
Bir de kaynatarak sterilizasyon var. Ben annelerimizin usulü kaynatma yöntemi ile sterilizasyon işlemini sadece 6 ay yaptım. Makine alma gereği duymadım. Doktorumuzun uyarısıyla ek gıdalara geçince kaynatarak sterilizasyon yapmayı da bıraktım. Bebek 6.aylık olduktan sonra sterilizasyonu doktorlar önermiyorlar. Nereye kadar sterilizasyon diyorlar. Bebeklerin de mikroplarla tanışıp, vücutlarının savaşmasına izin vermemiz gerekiyor. Bebeklerimizi cam bir fanus içinde büyütemeyeceğimize göre.

Ben bu yöntem için bir tencere belirlemiştim ve hep ocağın üzerinde duruyordu. Her seferinde yeni temiz su koyup kaynattıktan sonra sterilizasyonunu yapmak istediklerimi içine koyuyordum. Bir uzun maşa hep tencerenin yanında duruyordu. 10 dakika kaynatıyordum. Tencerenin içine koyduğunuz eşyaların her tarafı su ile temas etmeli buna dikkat ermelisiniz. 10 dakika ağzı kapalı şekilde kaynattıktan sonra maşa yardımıyla tencereden çıkarıp temiz bir havlu üzerine bırakıyordum.  Çıkarttıklarım soğuduktan sonra da kullanıyordum. Bu yöntem bu kadar basit. Defne ilk 6 ay anne sütü aldığı için  kaynatmamı gerektirecek çok eşya olmuyordu. Sadece göğüs pompamın parçaları için bu yöntemi kullandım :)

Birde soğuk sterilizasyonlar var bu da tabletlerle veya sıvılar ile yapılıyor. Fakat diğer tüm yöntemler hem daha kolay hem daha ucuz.

İstediğiniz kadar yüksek ısıda yıkayın bulaşık makina ile ASLA sterilizasyon sağlayamazsınız.
Bulaşık makinesinden çıkardıktan sonra sterilizasyon yöntemini mutlaka kullanmanız gerekiyor.  

Sağlıklı,steril günler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top