Diş fırçalamayı sevdirmenin yolları

Kızımın dişlerini fırçalama alışkanlığı kazanması en çok istediğim temizlik alışkanlıklarından biriydi. Doktorumuz ilk dişi çıktığından itibaren dişlerini temizleyerek silin, sonrada fırçalayın demişti. Daha bebekken bu işler zor geliyor. Zaten uğraşacak o kadar işiniz oluyor ki.


Güzel kızım 1 yaşına girdikten sonra
alıştırmak için, bebekler için özel üretilmiş, tüm joker mağazalarında bulabileceğiniz NUK diş fırçalamayı alıştırma setini aldım. Macunsuz diş fırçalama yapıyordum. Kendisi de oyuncaklarının arasına alıyor, diş fırçalama hareketini kendi kendine yapıyordu. İlk bu şekilde başladık.

Şimdi 3 yaşına girmek üzere ve akşam dişlerini fırçalamadan yatağa girmişse '''Annneeee, dişlerimi fırçalamayı unuttum'' diyor ve yatağından iniyor. Müthiş keyif alıyorum bu sözü duyduğumda.
Bu arada yardımı olur düşüncesiyle diş fırçalama alışkanlığı hakkında bir kitap aldım. Fakat kitabı okumaya başlayınca yanlış tercihlerimden biri olduğunu üzülerek gördüm.. Çünkü fırçalama alışkanlığı korkutularak anlatılmıştı. Kitapta kötü mikroplar dişlere giriyor, korkunç mikrop resimleri sayfayı süslüyor, falan falan....Hemen kitabı kaldırdım tabi ki.
Bir çocuğa bir şey öğretmek istiyorsak bunun korku ile olmayacağını deneyimli anneler biliyor. Fakat yeni annelere tavsiyem kesinlikle çocuklarınızın korkutarak bir şey öğretmeyin. Korkutularak öğrettikleriniz emin olun ki siz yokken yapılacaktır. Yasaklar delinmek içindir. Korkutarak öğrettiğiniz hiçbir şey kalıcı olmayacaktır.
Kendi deneyimlerime dayanarak söyleyebilirim ki;
  • Öncelikle bu alışkanlığı kazandırabilmek için evde diş fırçalayan birisinin ona örnek olması gerekiyor. Çünkü çocuklar siz ne söylerseniz söyleyin söylediklerinizi değil, yaptıklarınızı yapıyor. Evde diş fırçalayan örnek kimse yoksa çocuğunuzun bu alışkanlığı kazanmasının çok zor olduğunu söyleyebilirim. Sözlerinizin havada asılı kalmasını istemiyorsanız, sözlerinizi davranışınızla pekiştirmelisiniz.
  • Diş fırçalama zamanlarını eğlenceli hale dönüştürmek ise diğer önemli nokta bence. Onunla birlikte dişlerimizi fırçalamalı, diş fırçalama zamanını eğlenceli hale dönüştürmelisiniz. Ben, kızıma haber vermeden dişlerimi fırçalarsam koşa koşa geliyor ''anne neden bana söylemedin'' diyor :)))
  • Kızımın çeşitli şekil ve renklerde 4 tane fırçası var. Bir de okulunda var toplam 5 adet :) Ayıcıklı, arabalı, maymunlu, tavşanlı v.s... Her gece fırça seçimi için 1 dakika harcıyoruz. Çok hoşuna gidiyor. ''Anne bu olsun, yok bu olsun'' diyerek sonunda karar veriyor :)) 
  • Eğlencemize renk katan diğer şey ise renkli, şekilli, aynaya yapışan diş fırçası kapakları kullanmak. Böylelikle fırçaları sağa sola değmediği için daha hijyen oluyor. Kapağı aynaya sabitliyorsunuz, fırça ile işiniz bitince de kapağın içine yerleştiriyorsunuz. Kapağın içinden fırçayı almaktan ve işi bitince tekrar yerleştirmekten çok keyif alıyorlar.
  • Ayrıca kızım ile son derece güleryüzlü ve kendisi de anne olan diş hekimi  arkadaşımı ziyarete gittik. Orada maket dişleri ona gösterdik. '' Defne, eğer dişlerini her yemekten sonra fırçalarsan bu kadar sağlıklı, temiz ve güzel dişlerin olur ama dişlerini fırçalamazsan dişlerin hasta olabilir. Dişlerinin hasta olmasını istemeyiz. O nedenle yemeklerden sonra dişlerimizi fırçalamalıyız'' dedik.
  • Diş macunu seçerken de (diş hekimimizin ve okulundaki öğretmeninin tavsiyesi ile ) marketlerde satılan ve içinde florür olan macunları hiç kullanmadık. Genelde onların üzerinde çizgi film karamanlarının resimleri var ve raflardan '' al beni, al beni'' diye bağırıyorlar. Eğer çocuğunuz küçükse yani 5-6 yaş altı ise bunların yerine, içinde florür olmayan organik macunlar kullanmalısınız. Kızımın hem okulunda hem de evde kullandığı resimdeki macun organik, florürsüz ve zencefilli. İçim çooook rahat, isterse yutabilir. Hiçbir zararı yok. Fiyatının pahalı olduğunu sanmayın sadece 10 TL.
  • Dişlerini kendi kendine  fırçalamasına izin veriyorum. Bu arada ben de dişlerimi fırçalamaya başlıyorum. Beni de seyredip ne yaparsam onu yapmaya çalışıyor. İlk zamanlar dört dörtlük diş fırçalayacak hali yok tabi ki. Burada ki amaç eğlensin, görsün ve alışkanlık kazansın. Kızım dişlerini fırçaladıktan sonra ''sıra anne de, anne de senin dişlerini fırçalasın'' diyorum veee bende kızımın dişlerini fırçalıyorum. Böylelikle huzurlu bir şekilde yatağına gidiyor.

Joker mağazalarında ulraviyole işınları ile fırçaları steril yapan bu makinaları da gördüm.Ultraviyole ışınları ile fırçayı mikroplardan arındırıyormuş. Saklarken bu makinanın içine koyuyorsunuz ve fırçanız steril oluyormuş. Bilginiz olsun istedim. Ben şahsen 2 ayda bir yeni fırça almayı tercih ederim..

Sağlıklı ve güzel gülüşlerle dolu günler dilerim....Sevgilerimle... 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top