Çare Mustafa Sarıgül, senin gibi siyasileri özlemişim.

Gezi olayları ile birlikte ben de politika ile ilgilenmeye başladım. 
Benim gibi bir anne bile siyaset ile ilgilenmeye başlamışsa, gerçekten bizi zorlayan şartlar oluşmuş demektir.
Politika ile ilgilenmeye başlayınca dikkatimi çeken ilk politikacı Mustafa Sarıgül oldu. Ayşe Arman ile yaptığı röportajda usta gazeteci Ayşe Arman, benim de sormak istediğim bütün soruların cevabını Mustafa Sarıgül'den aldı. Röportajdan çok etkilendiğimi söylemeliyim.


Uzun süredir Şişli de oturduğum ve Mustafa Sarıgül'ün örnek belediyecilik anlayışını, hayranlıkla takip ettiğim için hakkında kısa bir araştırma yaptım.
Siyasi çizgisini, çoğu siyasetçiler gibi işine geldiğinde değiştirmeyen bir siyasetçi olması çok hoşuma gitti. 

Şişli de ihtiyaç sahiplerine hızır gibi yetişmesi, hastasına, cenazesine; din, dil, ırk, mezhep, partili ayrımı yapmadan gönülden destek vermesi, karşılık beklemeden yaptığı yardımları, gönülden alkışlanacak davranışlardı. 
Yakından tanıdığım emekli bir çifte karşılık beklemeden, nerelisin, hangi partilisin demeden (ki başka partiye oy veren bir çiftti) yardım elini uzatmış ve memleketine göç etmesini sağlamıştı. Bu yaşlı çiftin, prosedürler ile uğraşmaya gerek kalmadan, Mustafa Sarıgül'ün kapısına gittiğini, herkese açık olan kapısından girip, Mustafa Sarıgül ile görüşüp, göç etmek isteğini söylemesiyle Mustafa Sarıgül kamyon ayarlayıp, yaşlı çiftin memleketlerine, sorunsuzca taşınmasını sağlamıştı. Buna benzer hikayeleri Şişlide kimin kapısını çalsanız dinlersiniz. Herkese eli değmiştir Mustafa Sarıgül'ün.
Ülkemizde özlemini duyduğumuz bir hizmet anlayışı ile çalışan bir insan; Mustafa Sarıgül.
Ötekileştirme yok. Sevgi var. Yardım var. Destek var herkese.
Tesadüfen karşılaştığım, gönüllü çalışma gurubunda ki Aynur hanımın daveti ile Mustafa Sarıgül'ün Ankara ve Kocaeli mitingleri boyunca gönüllü çalışan hanımlar ile birlikte oldum. Selma başkan, Gülbin hanım, Suna hanım, Gülseren hanım ve diğerleri ile... Hepsi pırıl pırıl, mütevazi, sevgi dolu insanlar.
Mustafa Sarıgül ne kadar çalışkan bir insan ise onun için çalışan hanımlarda en az onun kadar çalışkan, sabırlı ve sevgi dolular. Gönüllüler ekibinde alevisi, sünnisi, ermenisi, açığı, türbanlısı, el ele, kol kola, barış içinde, sevgi ile Mustafa Sarıgül için çalışıyorlar.
İşte bu; özlediğimiz, ötekileştirmenin olmadığı bir ülkenin, protipi gibi bir çalışma grubu:) Her renk bir arada, barış ve sevgi ile çalışıyorlar. Sorunlara çözümler üretiyorlar, sabırla. Şikayet eden hiç yok. Hepsini tek tek, hayran hayran gözlemledim.
Yorulmak nedir bilmiyorlar. Uyku desen, uyumak yok. Gecenin beşinde şarkılar ile otobüste halay çeken hanımlar bunlar.
Benim ilk deneyimim olduğu ve sürekli gözlemlediğim için hızlarına yetişmekte zorlandım:) 
Açlık nedir bilmiyorlar. Akıllarına yemek yemek gelmiyor. Ben de hipoglisemi olduğu için en çok aç kalmaktan dolayı zorlandım maalesef :)
Gönüllü, çalışkan kadınlar ile beraberken, Mustafa Sarıgül hakkında çok bilgi öğrendim. Mesela konuşurken göz temasına çok önem verdiğini, giyim kuşama dikkat ettiğini gibi...
Miting alanına vardığımızda, muhteşem bir kalabalık vardı. 
Mustafa Sarıgül bütün enerjisini, dalga dalga, gelenlere hissettirip coşturdu. Konuşmasında sık sık hangi partiden, hangi milletten, hangi dinden, hangi partiden olursan ol gel mesajı verdi.
Mustafa Sarıgül'ün konuşmaları, özlemini çektiğim siyasetçi konuşmasıydı.
Çoğu kez gözlerim dolarak, hayranlıkla dinledim. 
Muharrem ayı olması nedeniyle alevi vatandaşlarımızın ayını kutlaması, ramazan da bizim, muharrem ayı da bizim sözleri harikaydı. Kocaeli mitingi bittikten sonra E-5 üzerinde anons otobüsünden inip, yol arkadaşları hanımlara sarılması, tek tek teşekkür etmesi hepimizi duygulandırdı ve ağlattı. 
Bir siyasetçi bu kadar mı mütevazi olur, bu kadar mı alçak gönüllü olur bir kez daha hayran oldum.
Anlaşılan Mustafa Sarıgül, Şişli de uyguladığı birleştirici politikayı büyükşehir başkanı olduğunda da uygulayacak ve İstanbul ötekileştirmenin olmadığı bir cennet bahçesine dönüşecek.
El ele, kol kola bu sevgi ve renk birliği ile Mustafa Sarıgül herkesi kucaklıyor.
Böyle birleştirici politika yapan insanları çok özlemişim.
Son günlerde sosyal medyada ve yazılı basında Mustafa Sarıgül'ün, AKP'nin lideri için söylediği "O, dünya lideri" sözünün, ironi olduğunu açıklamasına rağmen ısrarla dikkate alan yok. 
Satılmış medyanın oyununa gelmeden, Mustafa Sarıgül'e destek vermeli ve birlik olup oylarımızı birleştirmeliyiz. Tek çare Mustafa Sarıgül'dür bana göre.
Beni aralarına alıp misafir eden Mustafa Sarıgül'ün yol arkadaşlarına çoook teşekkür ediyorum. Unutulmaz güzel günler yaşadım.
Sayelerinde, geleceğe olan umudum, Gezi olaylarından sonra 2.kez yeşerdi. 
Eminim ki Mustafa Sarıgül ile daha aydınlık, özgür, ötekinin olmadığı, huzur dolu bir ülkeye sahip olacağız. 
Hoşgeldin Mustafa Sarıgül. Hoşgeldin...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top