"Anish Kapoor" bir harika, mutlaka gidilmeli.


Sky Mirror (Gök Ayna) 2010 çapı 290 cm ve 10 ton ağırlığında
Kızım ile birlikte S.Ü.Sakıp Sabancı Müzesi'nde 5 Ocak 2014 tarihine kadar sergilenen "Anish Kapoor" sergisine gittik. Mutlaka yerinde görmeli ve eserlerin büyüsüne kapılmalısınız. Sonsuzluk ve zaman kavramlarını size yeniden düşündürtecek eserler. Bütün eserleri çok sevdim ama içlerinden sanırım en çok "Gök Ayna" (Sky Mirror) eserini ve bir cenine (bu benim bakış açım) benzettiğim eseri çok beğendim. Müzede beğendiğim oyuncu "Ozan Güven" ile tanışmak ise bana günün sürprizi oldu.



"Anish Kapoor" Hindistan doğumlu, İngiliz vatandaşı bir sanatçı. Eserlerinde mermer, oniks, kaymaktaşı, granit, kumtaşı gibi farklı malzemeler kullanan Anish Kapoor, malzemeleri farklı farklı ülkelerden almış. Ağırlıkları nedeniyle kara yolu ile getirilmişler ve Sakıp Sabancı Müzesine yerleştirmek için 4 adet vinç kullanmışlar. Esrelerin nerede sergileneceğine "Anish Kapoor" kendisi karar vermiş. Bazı eserlerin ağırlığından dolayı, Sakıp Sabancı Müzesi'nde güçlendirme çalışmaları yapılmış:) Eserleri gezmeden önce mutlaka video odasında yayınlanan videoyu izlemeli ve sonra gezmeye başlamalısınız.
Devasa boyutta ki eserlerin fotoğraflarına bakmakla hissedilemez ama ben çektiklerimi sizlerle paylaşıyorum :)#AnishKapooristanbulda





"Kaçınılmazlık" 2000 - Oniks 180 x 167 x 88 cm

"Benim Bedenim Senin Bedenin" 1993

Cam elyafı ve pigment kullanılmış.
248 x 103 x 205 cm







"Erdem" 2004 Vigaria mermeri 291*170*150 cm









Yellow- Sarı- 1999 600*600*300 cm

Cam elyaf ve pigment kullanılarak, 12 kat sarı boyayla boyanmış bir iç bükey. Yaklaştığınızda sizi içine çeken bir enerjisi var. Uzun süre karşısında durursanız, üç boyutlu olduğu ve sizi içine alıp, boşlukta kaybolacağınız hissine kapılıyorsunuz :)



Anish Kapoor'un bu eseri, bana cenini hatırlattı:)



Bu videoyu izlediğiniz zaman "Anish Kapoor'u "daha iyi anlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top