Keçi sütü

Kızımın süt alerjisini öğrendikten sonra doktorumuzun tavsiyesi ile keçi sütü içirmeye başladık. Alerijler hakkında ki yazımı okuyabilirsiniz. 
Keçi sütü içerik bakımından anne sütüne en yakın süttür. 
Sindirimi inek sütüne göre çok daha kolaydır. Bu nedenle bebekler çok kolaylıkla içebiliyor. Yetişkinlerin bile bulabiliyorlarsa keçi sütü içmeleri özellikle tavsiye ediliyor. İçinde yüksek değerde fosfat bulunduruyor. Bu da beslenmeye önemli katkı sağlıyor. Yurt dışında yüksek bedeller ödeyerek ve de sadece sağlık ürünleri satan yerlerden alabileceğiniz keçi sütünü ülkemizde bulmanız daha kolay ve de ucuz.

Ben de Keçi sütü bulmakta zorlanacağımı düşündüğüm bir anda tesadüf CNN TV de keçi sütü ile ilgili bir program izledim. Bolu'da ki BOLANA firmasının köylülere keçileri nasıl verdiklerini ve sağlıklı bir şekilde sütleri nasıl toplayıp dağıtım yaptıklarını kendi gözlerimle görmüş oldum. Böylelikle organik gerçek keçi sütlerini nereden temin edilebileceğini öğrendim. Hemen aradım ve düzenli olarak bana göndermeye başladılar.
Bolana firmasına tüm anneler adına çok teşekkür ediyorum.
Büyük marketlerde de keçi sütünü, kutu içinde pastörize olarak satıyorlar. Fakat gerçek keçi sütü olan Bolana sütünü almaya başladıktan sonra aralarında ne kadar büyük fark olduğunu hem kıvamından, hem de kokusundan kullanınca anlayabiliyorsunuz. Çok zorda kaldığımızda marketlerde satılan keçi sütünü de zaman zaman kullandık. Özellikle seyahatlere gittiğimiz zaman
marketlerde satılan sütün son kullanım tarihinin uzun olmasından dolayı işimizi kolaylaştırdı.

Keçi sütü hakkında tüm bilgileri firmanın sitesini ziyaret ederek öğrenebilirsiniz. Telefon ile kaydınızı yaptırıyorsunuz ve size yakın olan noktalara keçi sütlerini taze olarak hafta da 2 gün bırakıyorlar. Sütü aldıktan sonra 3 gün içinde tüketmeniz gerekiyor. Aynı firmanın yüzde yüz keçi sütünden yapılmış beyaz peyniri ve de kaşar peyniri de var.

Keçi sütünden rahatlıkla yoğurt da yapabiliyorsunuz. Ama keçi sütü ile yapılan yoğurt, keçi sütünün içeriğinden dolayı hiçbir zaman inek sütü ile yapılan yoğurt kadar katı kıvamda olamıyor. Hafif sulu olması çok normal. Yoğurt yaparken, inek sütü ile yoğurt yaparken yaptığınız işlemlerin aynısını yapıyorsunuz. Eğer bebeğinizin süt alerjisi varsa yoğurt yaparken ilk mayayı inek yoğurdundan kullanmak zorunda kalacaksınız. İlk keçi yoğurdunuz olduktan sonra artık diğer keçi sütlerini mayalarken bu mayanızı kullanabileceksiniz. Bizim doktorumuz bize bu şekilde 4 kere yogurt yaptırdı. 4 kere yaptıktan sonra kızımıza yedirmeye başladım. 
Bakınız
Yoğurt yapımı
Bebeklerinize yarasın, can olsun, sağlık olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top