Çocuklar için sağlıklı çikolata tarifi

Daha önceki yazımda kızım ile Santral İstanbul'a çikolata yapma etkinliğine gideceğimizi yazmıştım. Evet... Biz Santral İstanbul Çikolata yapma etkinliğine gittik. Ve çok memnun kaldık. Gitmek isteyenlere tavsiye ederim. Aileler dışarıda ki cafe de beklerken çocuklar çok eğlenceli vakit geçirdi. Kendi elleri ile malzemeleri koydular, yoğurdular ve bize güzel bir paket halinde çikolatalanın tarifi ile hediye ettiler. Eve gelene kadar çikolatanın tadına bakmamıştım.Eve geldiğimizde de kızımın isteği üzerine tadına bakmaya karar verdim. Kızımın yaptığı çikolatanın tadına inanamadım. Harika olmuştu.

Yapımı da çok kolay. İşte sizlerle kızımın Santral İstanbul'da yaptığı geri dönüşüm çikolatanın tarifini paylaşıyorum.
1 ölçü bayat ekmek
1 ölçü ceviz veya fındık
1/2 ölçü süt
2-3 yemek kaşığı bal
1 tatlı kaşığı kakao ya da toz keçiboynuzu

YAPILIŞI
Bayat ekmekleri ve fındığı blenderden geçirin.
Malzemeyi derin bir kaseye aktarın.
Bal ve sütü ekleyin. Şekil verecek kıvama getirin.
Eğer şekil almıyorsa, kuru ise ıslak malzemelerden azar azar ilave edin. Eğer sulu ise bu kez kuru malzemelerden azar azar ilave edin.
Avucunuzun içinde sıkarak veya toplar yaparak tabağınıza aktarın.

Ölçü: 1 su bardağı veya çay bardağı olabilir ama burada dikkat edeceğiniz nokta, bayat ekmek ölçüsü kadar fındık eklemeniz olmalı.
Süslemek için kış meyvelerini kullanabilirsiniz. 



Not: En son yaptığımızda ekmek yerine eti pötübör bisküvi kullandık. Harika oldu. Bilginize...

4 yorum:

  1. pek güzel bir fikir bu facebook sayfamda paylaşıyorum hemen.
    http://www.facebook.com/pages/Sevgiden-Sevgilerle/279120125483116?ref=tn_tnmn

    YanıtlaSil
  2. Blogger anneler'den geldim, bende blogger anneyim beklerim.
    Tarif için teşekkürler, harika..

    YanıtlaSil
  3. Çok farklı bir tarif, denemeliyim :) Bu arada blogger annesiyim, beklerim ;)
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top