8. Ayda doğurmak doğru mu?

Vücutları bozulmasın diye özellikle yabancı mankenlerde rastladığımız 8. Ayda doğurmak ne kadar doğru ? 
Ben 39 hafta 4 günlükken doğum yaptım. Hamileliğim sırasında tam 28 kg aldım. Fakat hiç çatlağım olmadı. Evet kilolarımı vermekte halen zorlanıyorum. Bu benim pis boğazlığımdan kaynaklanıyor :) Çünkü yemekten çok keyif aldığım büyük aşkım Nutella'dan vazgeçmem uzun zamanımı aldı. Boşuna demişler, "Mutsuz kadın yoktur, Nutellasız ev vardır" diye. 

Ben bu söze inananlardandım :) Nutella'yı bırakır bırakmaz ise kilo vermeye başladım. Nutellasız günlerim çok zor geçmesine rağmen evime almamaya, marketlerde göz göze gelmemeye çalışıyorum. Onun haberi yok ama onu daha az kalorisi olan dondurma ile aldatıyorum. Neyse konumuza gelecek olursak;
Uzmanların söylediği ve benim yürekten inandığım tek şey 8 aylık doğum çok sakıncalı.
-Dünya Sağlık Örgütü (WHO) 37.Haftasını doldurmadan doğan bebeklere Prematüre Bebek denilir diyor..
- 8 aylıkken doğum yaptığınızda bebeğinizin beyni ve akciğerleri yeterince gelişmemiş olabiliyor. Doğduğu anda solunum problemleri ile karşılaşabilirsiniz.
-Bebek için anne karnında geçirilen her gün onun sağlığı açısından çok faydalı.
-Sadece anne diyabet hastasıysa, ağır tansiyon sorunu varsa ve bebek için tehlike oluşturuyorsa zorunlu olarak bebek 8.ayda alınabilir. Ama yok karnım çatlıyor, fiziğim bozuluyor düşüncesi ile alınması bebek için büyük bir haksızlık. Önce bebeğimizin sağlığını düşünmemiz gerekiyor. Anneler, annelik hamilelik başladığı andan itibaren özveri gerektiriyor. Bunu düşünerek bebek sahibi olalım.
- Bebeğinizin dünyaya gelişi, onun hazır olduğu zaman olmalı. 37.Haftada akciğerleri ancak gerekli olgunluğa ulaşıyor.
-Bebeğin, annenin suyu gelene kadar anne karnında kalması gerektiği konusunda tüm doktorlar fikir birliğindeler. Bence bebeğin gününden önce anne karnından alınması doğaya aykırı bir durum ve doktorların da meslek etigi açısından bunu yapmamaları gerekir. 

8 aylıkken sezeryan ile istekleri üzerine doğum yapan ünlüler arasında benim bildiklerim Miranda Kerr, Nicole Kidman, Angelina Jolie, Alessandra Ambrosio ve Ebru Şallı var. Sizlerin de hatırladıkları varsa yorum yazabilirsiniz.
Ben estetik kaygılardan dolayı 8 aylıkken bebeğin sezeryan ile anne karnından alınmasını doğru bulmuyorum. 
Daha bilinçli anneler olabilmemiz için anne olacaklara zorunlu eğitim verilmesinin önemli olduğunu ve bir an önce bunu yasalaştırılıp uygulanması gerektiğine inanıyorum.
Tüm hamilelere sağlıklı doğumlar diliyorum.


1 yorum:

  1. Ben ilk kızımı 40+1 de normal dogum ile doğurdum ve evet kilo veremedim 2 yil kadar. Tam killo verdim 2. Hamilelik geldi. Ama 35 haftalık iken zorunlu Sezeryan oldum suyum azalmış kalp atışları normal degildi. 2 haftacık daha kalsın diye istesem de tehlikeli bir durummus. Ama kilo mu yine aynısı veremedim. Sadece Sezeryan olmakla kaldım. Hazır erken almislerken kilo da gitseydi ya :) kesinlikle normal dogum ve miadında dogum. Destekliyorum sizi

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top